Zwracamy uwagę na Małopolskę

Codziennie każdy z nas mija dziesiątki, a nawet setki reklamowych billboardów. Tak mocno wrosły w nasz krajobraz, że na ogół nie zwracamy na nie szczególnej uwagi. 18 lipca 2013 r. ruszyła nowa turystyczna kampania promocyjna Małopolski oraz Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej (MSIT).

Trudno będzie nie zwrócić uwagi na niezwykłe, wielkoformatowe plakaty regionu. Jeszcze nigdy na reklamowym nośniku nie zawieszono… sznura dużych, małopolskich korali. W taki właśnie niekonwencjonalny sposób, Województwo Małopolskie chce zachęcić turystów do korzystania z oferty regionu, a także promować Małopolski System Informacji Turystycznej i portal www.visitmalopolska.pl .

Głównym elementem kampanii prowadzonej pod hasłem „Zwracamy uwagę na Małopolskę” są nietypowe billboardy w wydaniu 3D, czyli wzbogacone o trójwymiarowy element – sznur czerwonych kul-korali. Koral, jako element przewodni kampanii, to nie przypadek. Od kilku już lat, to właśnie motyw Korala Małopolskiego, zakorzenionego w tradycyjnych strojach regionalnych, jest znakiem rozpoznawczym turystycznej marki województwa. Symbolizując bogactwo atrakcji czekających na turystów, wykorzystywany jest – w coraz to nowych odsłonach i interpretacjach – w kolejnych kampaniach promocyjnych.

W billboardach uwagę odbiorców przykuje także mocny, kontrastowy akcent kolorystyczny: zestawienie zieleni tła z czerwienią trójwymiarowych, przestrzennych korali. Zielone tło – poza walorem wizualnym – jest nawiązaniem do identyfikacji Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej (MSIT). W ten sposób Województwo Małopolskie chce zachęcić do korzystania z sieci punktów MSIT (obecnie to 33 placówki, a w najbliższym czasie do MSIT przyjęci zostaną nowi uczestnicy), które odwiedzających region turystów inspirują do odkrywania różnorodności Małopolski, świadcząc kompleksowe usługi informacyjne.

W sumie w trakcie kampanii wykorzystanych zostanie 30 nośników wielkoformatowych, rozmieszczonych w województwach mazowieckim, śląskim, świętokrzyskim i w samej Małopolsce. Te ostatnie skierowane są do tych wszystkich, którzy odwiedzą tego lata województwo. To element całościowej strategii kreowania i umacniania turystycznej marki regionu.

Plan kampanii przewiduje także dystrybucję ponad dwunastu tysięcy niewielkich ulotek, tzw. wlepek.

Podobne do popularnych karteczek samoprzylepnych do notowania, wlepki zostaną rozprowadzone w województwach objętych kampanią. Na wlepkach będzie można znaleźć kod QR i za jego pomocą wejść na stronę www.visitmalopolska.pl (poprzez banner z motywem korala, na stronie głównej). W dedykowanym serwisie internetowym wszyscy zainteresowani znajdą szczegóły akcji „Małopolska za mniej – zobacz więcej” .

Jednakże, rozpoczęta letnia kampania to dopiero początek intensywnych działań promocyjnych, jakie Województwo zaplanowało do końca bieżącego roku. Będzie – jak przystało na promocję turystyczną Małopolski – oryginalnie, interaktywnie oraz oczywiście koralowo.

Organizatorem kampanii „Zwracamy uwagę na Małopolskę” jest Województwo Małopolskie wspólnie z Małopolską Organizacją Turystyczną.

Malopolskie.pl, 16-07-2013, http://malopolskie.pl/Wydarzenia/?id=10489

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej