XII Forum POT-ROT-LOT: Współpraca kluczem do sukcesu polskiej turystyki
Jedno z najważniejszych wydarzeń branży turystycznej w Polsce – XII Forum POT-ROT-LOT, które odbyło się w październiku 2024 r. w hotelu Arłamów było wyjątkową okazją do zgłębienia kluczowych wyzwań
i możliwości stojących przed polską turystyką, jednocześnie akcentując znaczenie lokalnych i regionalnych inicjatyw oraz integracji na różnych poziomach organizacyjnych.W Forum uczestniczyli przedstawicieli regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, eksperci branży, a także reprezentanci Zagranicznych Ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej. Organizatorami wydarzenia była Polska Organizacja Turystyczna oraz Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna.
„Wydarzenia takie jak Forum POT-ROT-LOT są niezwykle ważne dla rozwoju polskiej turystyki, a także dla wypracowania strategii promocji Polski jako doskonałego kierunku podróży. Możliwość wymiany myśli i doświadczeń pomiędzy regionalnymi oraz lokalnymi organizacjami odpowiadającymi za postrzeganie polskiej oferty turystycznej stanowi podstawę dla wyznaczenia kierunków działania branży na kolejny rok. Dynamika zmian jakim ulega bowiem pod wpływem czynników geopolitycznych oraz wdrażanie najnowszych technologii powodują konieczność błyskawicznego dostosowania oferty do warunków panujących na rynku. Dzięki panelom eksperckim, także z udziałem przedstawicieli Zagranicznych Ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej, możliwe było porównanie trendów, jakim ulega obecnie turystyka europejska i wyciągnięcie wniosków na potrzeby kreowania polskiego produktu turystycznego” – powiedział Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
„Cieszy ogromnie, że tak znaczące dla branży turystycznej w Polsce wydarzenie odbywa się na Podkarpaciu. Jest to dla nas wyjątkowa okazja, by w gronie profesjonalistów spojrzeć na wyzwania i szanse stojące przed polską turystyką. Nasz region, pełen autentycznych miejsc i unikalnych atrakcji, jest doskonałym przykładem na to, jak bogata i różnorodna może być oferta turystyczna Polski. Wierzę, że wspólne rozmowy i wymiana doświadczeń podczas Forum pozwolą nam wypracować pomysły, które skutecznie wesprą promocję zarówno Podkarpacia, jak i całego kraju jako destynacji atrakcyjnej, nowoczesnej i bliskiej turystom” – powiedziała Wioletta Rejman, prezeska Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Jednym z centralnych punktów obrad podczas Forum była prezentacja „Strategii zarządzania zintegrowaną komunikacją marketingową w turystyce do roku 2030”, które przedstawili Prezes Rafał Szmytke oraz Joanna Węglarczyk, wicedyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju POT. Strategia, przyjęta przez Radę Polskiej Organizacji Turystycznej 4 kwietnia 2024 roku, wskazuje kierunki działania na najbliższe lata i integruje całą branżę turystyczną w Polsce, wymagając ścisłej współpracy pomiędzy POT, ROT i LOT. Plan działania POT na 2025 rok, omówiony podczas sesji plenarnej, bazuje na założeniach strategii i zakłada realizację celów z uwzględnieniem potrzeb lokalnych i regionalnych organizacji.