Telefon bezpieczeństwa w trzech językach

16 grudnia 2009 , Tagi: bezpieczeństwo , turystyka

Od początku czerwca turyści mogą korzystać ze specjalnej linii telefonicznej w sprawach wymagających interwencji służb publicznych. Projekt tzw. „Telefonu Bezpieczeństwa” jest cyklicznym przedsięwzięciem Ministerstwa Sportu i Turystyki, Urzędu do Spraw Cudzoziemców, Polskiej Organizacji Turystycznej i Policji.

Inicjatywę infolinii dla cudzoziemców zapoczątkowano w 2002 roku w ramach przygotowań do unijnego akcesu Polski oraz w związku ze wzmożonym napływem turystów obcojęzycznych.

Obecnie jest ona również elementem kształtowania wizerunku Polski jako kraju bezpiecznego i przyjaznego podróżnym.

Numery telefonów bezpieczeństwa to 0 800 200 300 (dla dzwoniących z telefonu stacjonarnego) oraz 0 608 599 999 (dla dzwoniących z sieci komórkowej). Linia obsługiwana jest w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim. Dyżurujący, w godzinach 10.00 – 22.00, udzielają niezbędnych informacji o służbach ratunkowych, numerach telefonów alarmowych, instruują jak zachować się w czasie kolizji lub wypadku drogowego, jak powinna postąpić ofiara przestępstwa, czy zdarzenia losowego niosącego groźbę niebezpieczeństwa.

Akcja podobnie jak w ubiegłym roku potrwa do końca września i sprzyjać będzie zapewnieniu cudzoziemcom spokojnego i bezpiecznego wypoczynku na terenie Polski.

Ulotki promujące będą rozdawane na każdym przejściu granicznym, na dworcach, lotniskach i w konsulatach.

Oprócz spełniania zadań informacyjnych, infolinia stanowić będzie wsparcie dla terenowych jednostek Policji. W okresie wakacyjnym zdarza się bowiem, iż interweniujący oficerowie napotykają bariery językowe w kontakcie z obcokrajowcami. Dyżurujący będą mogli zatem udzielać niezbędnej asysty w komunikacji oraz przekazywać informacje i dyspozycje do odpowiednich jednostek terenowych Policji. O tym jak duże jest zapotrzebowanie na tego typu obsługę podróżujących turystów świadczy chociażby bilans roku ubiegłego. W analogicznym czasie funkcjonowania infolinii – od początku czerwca do końca września – udzielono 303 porady telefoniczne. W tej liczbie, 196 rozmów stanowiły konsultacje językowe na rzecz interesantów i podmiotów zewnętrznych. Sukces przedsięwzięcia jest bezdyskusyjny. W przeciągu ostatnich sześciu lat zanotowano wyraźny spadek liczby przestępstw, których ofiarami są cudzoziemcy.

Infor

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej