Wśród wyróżnionych ENO Tarnowskie
Już dwanaście marek godnych polecenia
Dotychczas tytuł Polskiej Marki Turystycznej otrzymało dziewięć regionów: Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński, Toruń, Poznań, Łódź, ENO Tarnowskie oraz Jura Krakowsko-Częstochowska. Niedawno ogłoszono wyniki trzeciej edycji programu Polskie Marki Turystyczne, do grona laureatów dołączyły trzy nowe: Sopot, Kraina Górnej Odry oraz Turystyczna Marka Roztocze.
Laureaci włączani są m. in. w działania promocyjne na rynku krajowym, w tym na profilach PMT, mogą także skorzystać z dedykowanych im szkoleń i warsztatów. – Polskie Marki Turystyczne to projekt,
który ma popularyzować turystykę zrównoważoną i zadbać o rozwój obszarów, które są prawdziwymi perłami na mapie Polski. Mogą one swoim pięknem zainteresować nie tylko naszych rodaków, ale także coraz liczniejszą grupę zagranicznych turystów – mówił wiceminister sportu i turystyki Piotr Borys podczas wręczania tytułów PMT. Projekt Polskie Marki Turystyczne realizuje Ministerstwo Sportu i Turystyki wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną. Głównym celem jest wzmocnienie turystycznej promocji Polski w kraju i za granicą oraz tworzenie warunków współpracy administracji rządowej, samorządu terytorialnego i przedsiębiorców turystycznych. Pomysłodawcy PMT chcą opracować katalog profesjonalnie zarządzanych, atrakcyjnych polskich regionów i szlaków, które powinny być bez trudu rozpoznawane przez turystów. – Naturalne walory przyrodnicze i turystyczne w połączeniu z poziomem obsługi to fundament do tworzenia silnych marek – podkreślają znawcy przedmiotu. Jedną z takich marek jest ENO Tarnowskie obejmujące powiaty: Tarnów, tarnowski, brzeski i dąbrowski.
Temi nr 14 (2272) z dnia 3.04.2024, str. 27, www.temi.pl