Wakacyjna akcja kolejowa Małopolski z RMF FM i event-factory

19 grudnia 2023 , Tagi: meetingplanner.pl

W tegorocznej odsłonie akcji „Daj się ugościć! Odwiedź Kraków. Odkryj Małopolskę.”, prowadzonej przez Małopolską Organizację Turystyczną razem z Województwem Małopolskim i Miastem Kraków, wzięło udział prawie tysiąc podróżujących. Producentem akcji była agencja event-factory z Krakowa we współpracy z RMF FM (Grupa RMF).

Akcja obejmowała cztery przejazdy wakacyjnymi pociągami, których trasy zostały zaplanowane w taki sposób, by stacje końcowe znajdowały się w najpiękniejszych i najciekawszych miastach Małopolski. 24 czerwca pociąg jechał z Gdyni Głównej do Krakowa, 8 lipca skład wyruszył z Warszawy Wschodniej do Nowego Sącza, a 22 lipca z Poznania Głównego do Parku Rozrywki w Zatorze. Finałowy przejazd, który odbył się 29 lipca, rozpoczął się we Wrocławiu, a stacja końcowa znajdowała się w Tarnowie.
 
Pociągi pełne gwiazd
Trasa przejazdów objęła ponad dwa tysiące kilometrów, udział w akcji wzięło ponad 60 gości specjalnych. W pociągach można było spotkać gwiazdy telewizji, postaci znane z pierwszych stron gazet, a także sportowców i influencerów, którzy na co dzień aktywnie działają w mediach społecznościowych.
Wśród gości można wymienić między innymi mistrza świata trików piłkarskich Krzysztofa Golonkę, kandydatki na Miss Polski oraz kandydatów na Miss i Misterów Supranational 2023, trenerki Martę Kruk i Natalię Damek, iluzjonistę Just Edi Show, dziennikarkę i ekspertkę do spraw gastronomii i żywienia Katarzynę Bosacką, biegaczkę górską Natalię Tomasiak, przewodniczkę turystyczną Babę z Gór czy sommelierkę Martę Pańską, znaną jako Dziewczyna z butelką wina.
Łącznie na podróżujących czekało ponad 60 punktów programu, w tym koncerty takich twórców jak: Blanka, Golec uOrkiestra, Danzel, Gromee i Sara Chmiel, Blue Café, Natalia Nykiel, Red Lips, Oscar Cyms, Dominik Dudek, Anastazja Maciąg, Stan Zapalny, Natalia Zastępa, Chvost i Paulina Bisztyga oraz Big Band Małopolski. W pociągu znajdował się wagon imprezowy, w którym przygotowano infrastrukturę do realizacji koncertów na żywo.
 
Lokalne produkty i atrakcje
Celem przejazdów było zapoznanie podróżujących z małopolską gościnnością, lokalnymi produktami oraz najciekawszymi atrakcjami i aktywnościami, które czekają na wszystkich odwiedzających południe Polski.
Dlatego też na pokładzie nie zabrakło przedstawicieli Żywego Muzeum Obwarzanka z Krakowa oraz Apilandii – Interaktywnego Centrum Pszczelarstwa. Stowarzyszenie Dolina Karpia ugościło wszystkich produktami z tego rejonu – karpiem, borówkami oraz krówkami zatorskimi, zaś panie z Domu Malarek w Zalipiu, które jest nazywane „malowaną wsią”, przeprowadziły warsztaty zdobnictwa zalipiańskiego oraz rozdały tarnowskie, tarninowe korale.
Przedstawiono również ofertę Muzeum Okręgowego w Tarnowie, Gminę Ryglice, Gminę Łącko, reprezentowaną przez panie w tradycyjnych strojach, które dla pasażerów przygotowywały przysmaki, a także sieć tras „EnoVelo”, biegnącą przez gminy okolic Tarnowa i Brzeska. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także prezentacja ENOTarnowskich winnic z rejonu powiatów tarnowskiego, brzeskiego i dąbrowskiego, a także win z innych regionów Małopolski oraz piw z Browaru Okocim z Brzeska.
Warto także wspomnieć, że w czasie pokazów live cooking, prowadzonych przez znanych i cenionych kucharzy, takich jak Mikołaj Rey czy Mateusz Gessler, używano lokalnych składników z południa Polski, w tym także jurajskich serów kozich z gospodarstwa KozArt. Nie inaczej było z daniami serwowanymi w wagonie restauracyjnym Wars – kucharze stworzyli specjalne menu i korzystali wysokiej jakości małopolskich składników.
 
Kraków wita podróżnych
Każdy z pociągów przejeżdżał przez Kraków, gdzie podróżujący byli witani przez krakowianki w tradycyjnych strojach, rozdawane były charakterystyczne małopolskie czerwone korale, obwarzanki oraz wianki (w czasie pierwszego z przejazdów w Krakowie odbyło się coroczne Święto Muzyki – Wianki, w czasie którego w jednym dniu w mieście odbywa się kilkadziesiąt koncertów w kilku lokalizacjach). Wykorzystano także Igrzyska Europejskie, które rozpoczęły się kilka dni przed wyruszeniem na tory pierwszego z pociągów „Daj się ugościć!”. Gości na peronach witała również świta Króla Juromanii, która zapraszała na wrześniowe wydarzenie na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.
Ciekawym krakowskim akcentem, który był związany z przejazdem pierwszego pociągu, było wykorzystanie w czasie akcji repliki pomnika Adama Mickiewicza z Rynku Głównego w Krakowie, wykonanej w pracowni plastycznej Teatru Groteska. Replika ta została ustawiona przy Molo Południowym w Gdyni nieopodal Plaży Miejskiej. Turyści przebywający w tym czasie w tej nadmorskiej miejscowości mogli przez chwilę poczuć się tak, jakby byli w Krakowie. Poprzez prezentowanie jednego z najbardziej charakterystycznych elementów krakowskiego starego miasta – po Sukiennicach czy Kościele Mariackim – organizatorzy akcji, czyli Małopolska Organizacja Turystyczna, Województwo Małopolskie, Miasto Kraków oraz Teatr Groteska zaprosili do wybrania się w wakacyjną podróż na południe Polski.
Z kolei do Tarnowa zaprosiło Miasto Tarnów i Tarnowskie Centrum Informacji, a o bezpieczeństwo podczas wakacyjnych wędrówek zadbała Grupa Jurajska GOPR, wraz ze wskazówkami, które przydadzą się podczas każdej wyprawy w Małopolsce
 
Promocja w eterze i w sieci
Wszystkie atrakcje czekały na podróżujących, którzy bilety na przejazd mogli wygrać w ogólnopolskim konkursie przeprowadzanym przez pięć tygodni na antenie RMF FM.
Wspólnie ze stacją zaplanowano cykl 56 miniaudycji, w czasie których dziennikarze i dziennikarki prezentowali szczegóły każdego z przejazdów oraz promowali najciekawsze miejsca w Małopolsce. Wszystkie cztery przejazdy były także na żywo relacjonowana przez korespondentów, którzy łączyli się ze stacji początkowych, pośrednich i końcowych ze studiem w Krakowie i Warszawie, przekazując, co aktualnie dzieje się w pociągu oraz na peronach. Równie ważnym kanałem komunikacji były strony internetowe Grupy RMF oraz social media. Poprzez posty w mediach społecznościowych i relacje w nich z przejazdów każdego z czterech pociągów udało się dotrzeć do ponad 1 300 000 odbiorców. Organizatorzy współpracowali także z lokalnymi mediami i samorządami oraz mediami własnymi MOT. Istotnym elementem kampanii było także zastosowanie szerokiego wachlarza działań brandingowych.

Projekt „Małopolska – cel podróży” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Działania 3.3. „Umiędzynarodowienie małopolskiej gospodarki”, Poddziałanie 3.3.1. „Promocja gospodarcza Małopolski” typ E. promocja oferty gospodarczej regionu – przeciwdziałanie negatywnym skutkom epidemii Covid-19 w ramach 3. Osi Priorytetowej Przedsiębiorcza Małopolska Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Więcej: https://www.meetingplanner.pl/news/realizacje/1052188-wakacyjna-akcja-kolejowa-malopolski-z-rmf-fm-i-event-factory.html

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej