W siedzibie POT obradował Zarząd Forum Informacji Turystycznej
W siedzibie POT odbyło się 16 lipca posiedzenie Zarządu FORUM Informacji Turystycznej i POT w Warszawie. Omówiono m.in. założenia i kryteria do nowego regulaminu certyfikacji informacji turystycznej w ramach PSIT.
W obradach Zarządu FORUM Informacji Turystycznej i POT w Warszawie uczestniczyli dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej POT Jacek Janowski, wicedyrektor Departamentu Komunikacji Internetowej POT Arkariusz Osipiuk, przewodniczący Zarządu FIT Marcin Pałach, wiceprzewodnicząca Zarządu FIT Joanna Liberadzka-Duras oraz członkowie zarządu FIT: Piotr Kończewski, Marcin Dąbrowski, Marlena Rogowska, Mariola Pieńkowska, a także sekretarz zarządu FIT Liliana Topolnicka-Waszczuk i Adam Pietras z Departamentu Promocji Turystyki Krajowej POT.
Celem posiedzenia było omówienie propozycji aktualizacji regulaminu i kryteriów E-Certyfikacji Informacji Turystycznej na edycję 2021 roku, procedury Konkursu „Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce – XIV edycja“ do nowej aplikacji internetowej POT. Zakres kryteriów ulegnie zmianie w naliczanej punktacji z nastawieniem na wzmocnienie wymogów dot. rygorów bezpieczeństwa ze względu na COVID-19 przy aranżacji układu pomieszczeń i stanowisk recepcyjnych, dostępie do powszechnego internetu, podniesieniu kwalifikacji kadr (wykształcenie+doświadczenie+znajomość języków obcych) oraz innowacjami dodatkowych funkcji dla udogodnienia obsługi turystów. Przyznawanie statusu certyfikacji dla centrów i punktów informacji turystycznej obrazuje kompetencje, profesjonalizm i przyjazne nastawienie do przyjęć turystów i biznesu turystycznego.
RCIT. 421-117/20