Tarnowska Organizacja Turystyczna z dotacją na promocję enoturystyki
Ministerstwo Sportu i Turystyki przeznaczyło 255 tys. zł na projekt „Opracowanie strategii turystyki winiarskiej jako nowej marki turystycznej Pogórza”. W ramach projektu zaplanowano szereg innowacyjnych kroków związanych z sieciowaniem marek terytorialnych w oparciu o działające winnice i ich ofertę turystyczną.
Projekt zakłada opracowanie strategii dla nowej marki turystycznej Pogórza. Koncepcja kładzie nacisk na promocje związaną z rozwojem enoturystyki na terenie Pogórza, organizując:
- Międzynarodowy Festiwal Wina TuchoViniFest (Tuchów-pierwszy weekend sierpnia)
- Kiermasze winiarskie w ramach wystawy producentów wina i winorośli
(Pleśna, Ciężkowice w wakacje) - Pleśnieński Bachus (Pleśna-połowa lipca)
- Dionizje w Tarnowie i regionie Pogórza (Tarnów i gminy ościenne w listopadzie)
- Niedziele z winiarzami – cykl działań promocyjno – edukacyjnych przy Skamieniałym Mieście w Ciężkowicach (od czerwca do września)
- Sesja wykładowo-dyskusyjna (przykładowe tematy: Rola winiarskich produktów lokalnych w budowaniu wizerunku, Enoturystyka, Dobre praktyki.
(Ciężkowice) - Spotkania z winem w regionach południowej Polski (Tarnów, Wrocław,
Rzeszów, Kielce, Rzuchowa) - szereg działań promocyjnych, m.in.: (spot reklamowy, konkurs na pamiątkę z regionu, publikacje i materiały drukowane, social media terytorialnych w oparciu o działające winnice i ich ofertę turystyczną.
Parterami TOT w projekcie, oprócz lokalnych winiarzy, są gminy i miasta: Tarnów, Pleśna, Ciężkowice i Tuchów. Najbliższe spotkanie z winem już w sobotę 20 maja w Rzuchowej, znajdującej się 9 km od centrum Tarnowa, w miejscowym Centrum Produktu Lokalnego.
http://www.tur-info.pl/a/52943,,enoturystyka-tarnowska-organizacja.html?utm 17.05.2017
RCIT. 421-90/17