Tarnów na targach
Wiosna w turystyce zawsze kojarzy się z promocją na targach turystycznych. Po Berlinie, Budapeszcie i Katowicach przyszedł czas na Gdańsk, Kraków i Warszawę – w tych miastach Tarnów promuje swoje walory turystyczne. Tarnowskie Centrum Informacji oprócz materiałów i gadżetów przygotowuje konkursy wiedzy o Tarnowie.
W konkursach tych nagrodą są weekendy dla dwóch osób spędzone „w grodzie pod Marcinką”. Promocja miasta, jako stolicy subregionu, wspierana jest m.in. degustacją tradycyjnych potraw z gospodarstw agroturystycznych czy też prezentacją dorobku lokalnych wytwórców ludowych. W Katowicach tuż przed Świętami Wielkanocnymi furorę robiły pisanki z dedykacjami od malarek z Zalipia, w Berlinie zaś uwagę przyciągała cyganka. – Wszędzie pożądanym gadżetem był folder „Tarnów i region”, plan Tarnowa z wykazem obiektów noclegowych oraz herbatka „Tarninówka”, wyróżniona w tym roku jako „Pamiątka Turystyczna Regionu” – informuje TCI. Przypomnijmy – Tarnów w roku 2006 został laureatem konkursu „Wielkie Odkrywanie Małopolski”, zaś samo Tarnowskie Centrum Informacji w tym samym roku zostało wyróżnione w konkursie na najlepszy produkt IT, a w roku ubiegłym zajęło drugie miejsce.
Ze względów organizacyjnych i finansowych nie na wszystkich imprezach targowych Tarnów promuje się samodzielnie. Dzięki współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego i Małopolskiej Organizacji Turystycznej materiały z naszego miasta i regionu trafiają do mieszkańców Barcelony, Paryża, czy Mediolanu.