Tarnów na największych targach turystycznych na świecie
Podobnie, jak w latach ubiegłych tak i tym razem Tarnów promował się obok Krakowa i Zakopanego na wspólnym stoisku Małopolski w ramach Polskiego Stoiska Narodowego organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną. Największą popularnością stoiska małopolskiego cieszyła się przejażdżka „koralem”, w którym pasażer oglądał film o Małopolsce a na koniec otrzymywał korale i komplet materiałów promocyjnych.
Tarnów promował się „ciepłem”, tarninówką i preclami tarnowskimi. Dużym zainteresowaniem cieszył się folder niemieckojęzyczny „Tarnów i region” oraz najnowszy angielskojęzyczny mini przewodnik po Tarnowie wydany przez prestiżowe wydawnictwo „in your pocket”. Najwięcej pytań dotyczyło wielokulturowości Tarnowa i bazy noclegowej, ale nie zabrakło też nietypowych – np. o tarnowski tramwaj…
Stoisko Małopolski odwiedziła Minister Sportu i Turystyki Joanna Mucha oraz ekipy telewizyjne z Niemiec i Polski (TVP, TVN).
Tegoroczna promocja Tarnowa w Berlinie była w większości opłacona ze środków zewnętrznych. Dzięki sfinansowaniu w 100% powierzchni wystawienniczej przez Polską Organizację Turystyczną i zapewnieniu przez Małopolską Organizację Turystyczną i Województwo Małopolskie bezpłatnego dojazdu, miasto zaoszczędziło kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Warto nadmienić, iż w 2012 roku Tarnów promuje się na kilkudziesięciu imprezach targowych w kraju i za granicą. Promocja na tak dużą skalę możliwa jest dzięki ścisłej współpracy ze Starostwem Powiatowym w Tarnowie, Lokalną Grupą Działania „Dunajec-Biała”, miastem Kraków, MOT, Województwem Małopolskim i POT. Targi krajowe dofinansowane są ze środków MOT i Województwa Małopolskiego, a zagraniczne z POT
Tarnow.net.pl, 15-03-2012, http://www.tarnow.net.pl/index.php?pokaz=wiadomosc&id=12399