Samorządy w promocji

11 stycznia 2010 , Tagi: Baza Gmin

Nagrody przyznano w czterech kategoriach. Jarocin wygrał w kategorii wydawnictwo promocyjne za komiks „Lustro czasu”.

– Główną nagrodę w konkursie Złote Formaty wykorzystamy już za dwa miesiące na dwutygodniową kampanię promocyjną Jarocin Festiwal 2008. Zwycięstwo cieszy nas podwójnie. W rywalizacji pokonaliśmy bowiem wydawnictwa samorządów o olbrzymich budżetach promocyjnych, nasz komiks wygrał ponadto z wydawnictwami których promocję wspierały takie nazwiska jak Gunter Grass (Gdańsk) czy Dawid Lynch (Łódź) – cieszy się Robert Kaźmierczak, zastępca burmistrza Jarocina.

Za najlepszy plakat reklamowy jury uznało jeden z plakatów projektu „Kulturalna Małopolska” realizowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

W kategorii wydarzenie specjalne zwyciężył Szczecin za Światowy Zlot żaglowców. Projekt realizowany przez Biuro Prasowe Urzędu Miasta Kielce pod nazwą Internetowa Telewizja Kielce zwyciężył w kategorii najlepsza strona www.

Nagrodę pieniężną w wysokości 10 tys. zł, ufundowaną przez Związek Miast Polskich otrzymał Słupsk za kalendarz „Witkacy w Słupsku”. Wyróżnienie TVP INFO przypadło Częstochowie za projekt „Autoportret Częstochowian”.

W tegorocznej edycji do konkursu zgłoszono dwa razy więcej projektów niż rok temu. Jury oceniło łącznie 213 projektów nadesłanych ze 103 miast. W konkursie udział brały projekty, które realizowały cele promocyjne miast lub regionów i służyły budowaniu ich pozytywnego wizerunku.

Nagrody wręczone zostały laureatom podczas uroczystej gali wieńczącej dwudniowy Festiwal Promocji Miast i Regionów, który odbył się 21-22 kwietnia w Warszawie. Jego celem było przekazanie eksperckiej wiedzy z zakresu tworzenia i realizacji strategii promocyjnych zmierzających do budowania rozpoznawalnego wizerunku miast i regionów.

– Przy kreowaniu marki miasta nie chodzi o asfalt i cegły. Strategia marki to nie plan na papierze. W budowaniu marki chodzi o doświadczenie. To ludzie budują klimat miejsca. To ludzki wkład w markę decyduje o jej powodzeniu lub porażce” – powiedział Allan Malcolm, strateg miejski z 30-letnim doświadczeniem, twórca takich marek jak Amsterdam czy Toronto.

Na konieczność współpracy z wieloma organizacjami w budowaniu strategii promocji uwagę zwróciła Ailsa Falconer, twórczyni marki „Inspirująca Stolica Edynburg”. – Pieniądze nie są barierą w odnoszeniu sukcesu. Edynburg to małe miasto z małym budżetem. Wygrywamy współpracą z biznesem, hotelami, deweloperami, uniwersytetami i innymi organizacjami. To daje efekt pomnożenia marki i spójną strategię promocji.

Samorządowcy wymienili się doświadczeniami podczas panelu prezydentów i marszałków. Prezydent Szczecina Piotr Krzystek podsumował strategię promocyjną swojego miasta w następujący sposób: „Szczecin był miastem, które miało problem z wizerunkiem. Ale jako pierwsi podeszliśmy do zagadnienia promocji jak profesjonalne firmy. Dobra strategia to klucz dla każdego miasta, ale musi być skoordynowana z innymi działaniami. Strategia promocji Szczecina zatytułowana Floating Garden wymaga odwagi i emocji.”

Prezes zarządu Grupy Ströer Janusz Malinowski, zapytany o jego receptę na sukces promocji polskich miast, stwierdził, że to „mieszkańcy powinni zostać włączeni w proces tworzenia własnego miasta, w którym chcą żyć i mieszkać. – To oni tworzą miasto. Trzeba dać im poczucie, że są częścią strategii. Przecież człowiek najmocniej przywiązuje się do własnych idei. Mieszkańcy naszych miast powinni poczuć się podmiotem a nie przedmiotem działań – dodał.

Festiwal został zorganizowany przez Grupę Ströer pod patronatem Związku Miast Polskich, Polskiej Organizacji Turystycznej, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Związku Powiatów Polskich.

W spotkaniu wzięło udział przeszło 450 uczestników, w tym reprezentanci ponad 200 polskich miast, jak również przedstawiciele środowiska akademickiego, ośrodków badawczych, biznesu i branży reklamowej. Serwis Samorządowy PAP był jednym z patronów medialnych festiwalu.


Laureaci konkursu Złote Formaty – II Festiwal Promocji Miast i Regionów

Kategoria plakat reklamowy:
Miejsce I – Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego – za plakat Kulturalna Małopolska
Miejsce II – Warszawa – za plakat Tak widze Warszawę
Miejsce III- Bełchatów- za plakat Bełchatów daj się skusić


Kategoria wydarzenie specjalne:
I miejsce – Szczecin – Światowy Zlot żaglowców
II miejsce – Mysłowice – off Festiwal Mysłowice 2007
III Miejsce – Wrocław – Festiwal Wrocław Non Stop
Czestochowa – Autoportret Częstochowian


Kategoria wydawnictwo promocyjne:
I miejsce – Jarocin – Lustro czasu
II miejsce – Żyrardów – Centrum Produkcji Filmowej i Telewizyjnej w Żyrardowie
III Miejsce -Gdańsk – Gdańsk według Guntera Grassa
– Łódź – Łódź miasto kultury
– Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego – Małopolska – palce lizać. Przewodnik Kulinarny po regionie


Kategoria Strona WWW:
Miejsce I – Kielce – itv.kielce.pl
Miejsce II – Giżycko – gizycko.pl
Miejsce III -Starogard Gdański – starogard.pl


Wyróżnienia zdobyli:
Śrem- w kategorii wydawnictwo promocyjne za Żyrafy Śremskie – kalendarz promocyjny 2007
Kościan – w kategorii wydarzenie specjalne za Międzynarodowy Projekt Współpracy Partnerskiej
Ruda Śląska – w kategorii wydarzenie specjalne za projekt Ludzie – bogactwo Rudy Śląskiej
Poznań – w kategorii plakat za Życzenia od Poznaniaków
Łomża – w kategorii strona internetowa za m.lomza.pl
Tarnów- w kategorii strona internetowa za Tarnowskie Centrum Informacji

BAZA GMIN

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej