Pogórze jako turystyczna atrakcja od innej strony

9 stycznia 2018 , Tagi: Temi

Klip o krainie wina

W ramach projektu, który miał na celu wypromować nową atrakcję Pogórza – winiarstwo – powstał reklamowy klip promujący region tarnowski jako krainę szybko rozwijającego się winiarstwa i dobrych win. W ponad dwuminutowej reklamówce na tle malowniczych terenów pokazano rozległe winnice, które mają przyciągnąć gości chcących zasmakować w wysokiej jakości trunkach. Filmik został zrealizowany w ramach projektu pod nazwą „Opracowanie strategii turystyki winiarskiej jako nowej marki turystycznej Pogórza”. Reklamówka jest zwieńczeniem tegorocznych działań Tarnowskiej Organizacji Turystycznej, współfinansowanych przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Od kwietnia do listopada w ramach projektu organizowane były imprezy, spotkania, wycieczki i szkolenia związane z winiarstwem jako nową szansą promocji Pogórza.

TOT zamierza stworzyć markę turystyczną terenów położonych głównie na południe od Tarnowa, na których od kilkunastu lat powstają winnice. W niektórych wyrabiane jest wino, które zdobyło już krajowy, a nawet międzynarodowy rozgłos. Czynione są zabiegi, aby w najbliższej przyszłości, uwzględniając światowe trendy, rozwinąć na Pogórzu turystykę winiarską, która w swojej ofercie będzie miała również inne atrakcje. Planowane są wycieczki do wybranych winnic, degustacja wina oraz dań kuchni staropolskiej. Ma zostać wytyczony także szlak winny, który ułatwi planowanie podróży.

Obecnie w okolicach Tarnowa czynnych jest około 40 winnic. Ze względu na cechy lokalnego klimatu warunki do ich zakładania należą do najlepszych w kraju.

RCIT.421-4/18

Temi, nr 50 (1948), 13-12-2017, str. 13, www.temi.pl

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej