Oceny centrów i punktów „it” – sprawnie, bezstronnie, merytorycznie

7 maja 2015 , Tagi: aktualnosciturystyczne.pl

Spotkanie prowadził przewodniczący Forum Informacji Turystycznej Marcin Pałach, uczestniczyli wiceprezes POT Elżbieta Wąsowicz-Zaborek oraz wicedyrektorzy departamentów – e-Informacji oraz Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej POT, Magdalena Ragus i Jacek Janowski.

Zmiany w systemie certyfikowania placówek „it” dotyczą przede wszystkim procedur technicznych, które będą miały wpływ na pracę komisji regionalnych organizacji turystycznych, decydujących o liczbie przyznawanych gwiazdek certyfikacyjnych. Wydatnie ułatwią i skrócą żmudny proces formalnej analizy dokumentów. Zastosowanie aplikacji komputerowych, przyspieszy i zobiektywizuje proces oceny placówek poddających się certyfikacji. Formularze dostępne po zalogowaniu się w sieci, wypełniane będą przez kierownictwo placówek. Wirtualny program bezstronnie, w sposób wolny od osobistych preferencji i sympatii, podda ocenie zawarte w formularze dane i rozstrzygnie, czy placówka spełnia wymogi jednej, dwóch, trzech lub czterech gwiazdek kategoryzacyjnych? Dopiero tę decyzję, wygenerowaną przez program komputerowy w drodze procesów porządkujących, zweryfikują i ewentualnie skorygują, członkowie komisji regionalnych. Na tym kluczowym etapie pozostają nadal niezastąpieni. Zdarza się, (nieczęsto, ale jednak) że deklarowany w kwestionariuszu poziom placówki „it”, w istotnych szczegółach mija się z faktami. Stwierdzone rozbieżności wymagają korekt i ponownego przeliczenia punktów. Przebieg procesu certyfikacji w przestrzeni wirtualnej ma jeszcze jeden pozytywny aspekt. Umożliwi porównanie wyników w różnych regionach, zapewni pełną przejrzystość prac komisji. Na koniec, co również nie jest bez znaczenia – spadną koszty organizacyjne przedsięwzięcia.

 

Więcej: http://www.aktualnosciturystyczne.pl/informacja-turystyczna/oceny-centrow-i-punktow-it-sprawnie-bezstronnie-merytorycznie  07.05.2015

RCIT. 421/126/15

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej