Małopolska Organizacja Turystyczna na targach turystycznych w styczniu i lutym

10 marca 2016 , Tagi: mot.krakow.pl

Rok 2016 Małopolska Organizacja Turystyczna rozpoczęła od Targów Vakantiebeurs w Utrechcie (12-17 stycznia), które należą do najważniejszych imprez dla branży turystycznej w Europie. Każdego roku odwiedza je przeszło 100 tysięcy Holendrów, a także branża turystyczna z całego świata. Stoisko Krakowa i Małopolski tradycyjnie cieszyło się ogromną uwagą odwiedzających. W tym roku zainteresowanie Holendrów skupiło się głównie na atrakcjach turystycznych Krakowa i możliwości zakwaterowania w hotelach średniej klasy w stolicy Małopolski. Znaczna liczba osób zainteresowanych tymi zagadnieniami, miała już zaplanowaną wizytę w Krakowie. Często pytano również o możliwość zwiedzania obozu Auschwitz-Birkenau, Kopalni Soli Wieliczka oraz trasy rowerowe w Małopolsce.   

Kolejnym przystankiem na targowej mapie Europy był Wiedeń, gdzie w dniach 14-17 stycznia Małopolska Organizacja Turystyczna wraz z Miastem Kraków oraz Tarnowskim Centrum Informacji brała udział w najbardziej prestiżowej imprezie w branży turystycznej i najbardziej popularnych targach w Austrii – Ferien Messe. Z ofertą Małopolski miało okazję zapoznać się niemal 150 tys. odwiedzających. Wiele zapytań dotyczyło połączeń transportowych Wiedeń – Kraków oraz połączeń regionalnych Krakowa z Wieliczką, Oświęcimiem i Zakopanem. Odwiedzający małopolskie stoisko byli też zainteresowani bazą noclegową Małopolski, prosząc o polecenie konkretnych hoteli, hosteli i innych obiektów noclegowych. Dużym powodzeniem cieszyły się mapy turystyczne regionu i plan miasta Krakowa. Często pytano też o gotowe pakiety wycieczkowe związane z odwiedzeniem Krakowa.

Do odwiedzenia Małopolski oraz wzięcia udziału w Światowych Dniach Młodzieży Kraków 2016, MOT zapraszała Hiszpanów podczas targów Fitur w Madrycie (20-24 stycznia). Oprócz najczęstszych pytań o zwiedzanie Obozu Auschwitz i Kopalni Soli w Wieliczce, Hiszpanie prosili też o informacje na temat innych zabytków UNESCO – drewnianych kościołów i cerkwi. Nie zabrakło pytań o bazę noclegową, regionalne potrawy oraz zbliżające się Światowe Dni Młodzieży.   

Równolegle MOT prowadziła działania promocyjne na targach MATKA w Helsinkach (21-24 stycznia). 60-metrowe polskie stoisko narodowe cieszyło się nieustającą uwagą gości, dziennikarzy i przedstawicieli fińskiej branży turystycznej. Liczba odwiedzających przekroczyła w tym roku 66 tysięcy. Powtarzały się pytania o Kraków i małopolskie góry. Obsługa stoiska proponowała Finom również inne, nieznane im wcześniej atrakcje Małopolski.  

W dniach 28-30 stycznia MOT promowała Małopolskę u naszych południowych sąsiadów, prezentując swoją ofertę na targach ITF Slovakiatour w Bratysławie. Tradycyjnie już Polskie Stowarzyszenie Flisaków Pienińskich zapraszało na spływ przełomem Dunajca na tratwach flisackich, a regionalne stroje flisaków dodawały kolorytu małopolskiemu stoisku. Swoją ofertę zaprezentowała też Kopalnia Soli „Bochnia”. Wielu Słowaków było zainteresowanych wędrówkami po polskich Tatrach.  

8 lutego zakończyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne Salon de Vacances w Brukseli. Jednym z tematów przewodnich polskiego stoiska narodowego były Światowe Dni Młodzieży Kraków 2016. Salon de Vacances – jedno z największych wydarzeń turystycznych na terenie Beneluksu, odwiedziło 106 tysięcy osób. W uroczystym otwarciu polskiego stoiska narodowego, zorganizowanym przez ZOPOT w Brukseli dla belgijskich mediów i branży, wzięło udział 43 dziennikarzy i touroperatorów w tym największe pisma branżowe rynku. 

Targi krajowe rozpoczęły się 12 lutego od Targów Tour Salon w Poznaniu – w tym roku w nowym terminie i nowej formule, gdzie wyjątkowo mocno wyodrębniona została Strefa Biznesu. Stoiskiem Małopolskiej Organizacji Turystycznej w przestrzeni targowo-eventowej „W trzy dni dookoła świata” był, jak zwykle przyciągający uwagę, Camper Małopolski – mobilne centrum promocji regionu i Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016. Na rozstawionym przy Camperze ekranie, można było obejrzeć spoty reklamowe zachęcające do wzięcia udziału w wydarzeniu, a obsługa stoiska udzielała niezbędnych informacji organizacyjnych.

W dniach 26-28 lutego, Małopolska Organizacja Turystyczna wraz z podwystawcami: Polskim Stowarzyszeniem Flisaków Pienińskich, Stowarzyszeniem Podziemne Trasy Turystyczne Polski, Związkiem Gmin Jurajskich, Powiatem Suskim, Tarnowskim Centrum Informacji i Powiatem Tarnowskim, wzięła udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych Wrocław w Hali Stulecia. Atrakcją dla odwiedzających była „Gra Targowa”, a zadaniem do wykonania na stoisku MOT – ułożenie małopolskich puzzli, które cieszyły się dużym powodzeniem zarówno wśród rodziców z dziećmi, młodzieży jak i dorosłych.  

Przed nami kolejne imprezy targowe na czele z największymi targami turystycznymi  – ITB w Berlinie (9-13 marca). Zapraszamy do odwiedzenia małopolskiego stoiska!

http://mot.krakow.pl/news,224.html

RCIT.421-41/16

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej