Małopolska Laureatem Złotych Formatów!
Projekt „Kulturalna Małopolska” realizowany jest od stycznia 2007 roku przez Departament Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Turystyki. W nietypowy, ciekawy sposób comiesięczne plakaty pod hasłem Kulturalna Małopolska prezentują najciekawsze imprezy kulturalne realizowane na terenie Małopolski w danym miesiącu. Sukcesem plakatów jest ich oryginalność, wieloznaczność, artystyczność. Plakaty przyciągają nietypową symboliką, kolorystyką, wieloznacznością przedstawianych obrazów. To oryginalna i nowoczesna forma promocji kulturalnej regionu. Plakaty można zobaczyć na terenie całej Małopolski.
Kulturalna Małopolska
Konkurs Złote Formaty jest jednym z kluczowych elementów Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Złote Formaty to symbol najwyższych standardów pracy, kreatywności, rzetelności i zaangażowania w procesie budowania wizerunku oraz promowania miast i regionów. Organizatorem konkursu i fundatorem nagród jest Grupa Ströer w Polsce Celem konkursu Złote Formaty jest wyłonienie najlepszych projektów służących promocji miast i regionów zrealizowanych w 2007 roku. Konkurs obejmuje cztery kategorie: plakat reklamowy, wydarzenie specjalne, strona internetowa oraz wydawnictwo promocyjne. W konkursie mogły wziąć udział wyłącznie projekty, które realizują cele promocyjne miast i regionów i służą budowaniu ich pozytywnego wizerunku. Nagrodą główną w konkursie Złote Formaty jest outdoorowa kampania reklamowa o wartości 100 tys. PLN w ramach każdej z kategorii konkursowych ufundowaną przez Grupę Ströer..
W tegorocznej edycji Konkursu Złote Formaty 103 miasta reprezentujące wszystkie 16 województw zgłosiły do konkursu 211 projektów w czterech kategoriach konkursowych, z tego 62 projekty w kategorii wydawnictwo, 36 projektów w kategorii plakat, 44 projekty w kategorii strona www oraz 67 projektów w kategorii event – wydarzenie specjalne.
W kategorii „Wydawnictwo Promocyjne” zdobyliśmy III miejsce. Nagrodzony został album „Małopolska – Palce lizać. Wydawnictwo zostało zrealizowane w 2007 r. przez Małopolską Organizację Turystyczną przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego w ramach konkursu grantowego „Małopolska Gościnna” oraz Polskiej Organizacji Turystycznej. Celem wydawnictwa – albumu „Małopolska – Palce lizać. Przewodnik kulinarny po regionie” jest zaprezentowanie regionu Małopolska jako miejsca atrakcyjnego dla turystów i zwrócenie uwagi na aspekt różnorodności kuchni, jej bogactwa, oryginalnych składników i tradycji kulinarnych charakterystycznych dla regionu. Wydawnictwo nie jest książka kucharską, mimo, że zawiera przepisy i zdjęcia potraw. Część kulinarna jest tylko pretekstem do wprowadzenia czytelnika w różnorodność pejzażu, dziedzictwa kulturalnego, folkloru, ale i aktualnych wydarzeń. W sposób lekki i gawędziarski systematyzuje wiadomości ze sfery krajoznawczej w oparciu o kryteria kulinarne.
Wyróżnienie w Kategorii Strona WWW otrzymało Tarnowskie Centrum Informacji za portal turystyczny www.go-tarnow.com
Malopolskie