Herbatka z procentami
Dziś turyści szukają czegoś wyjątkowego, niekoniecznie tego, co znajduje się na okładce przewodnika – wyjaśnia Marcin Pałach, dyrektor Tarnowskiego Centrum Informacji. Kilka lat temu na targach turystycznych w kraju pojawił się nowy produkt – herbata „Tarninówka”. W ten oryginalny sposób miasto rozpoczęło promocję swojej marki. Do dziś odbieramy telefony od osób z całego kraju, które zainteresowały się Tarnowem po kontakcie z naszym produktem marketingowym – dodaje dyrektor Pałach. Najprawdopodobniej już niebawem amatorzy herbaty będą mogli „wzmocnić” jej aromat napojem wysokoprocentowym. Trwają bowiem ostatnie ustalenia z lokalnym producentem nalewek. Niestety, w myśl obowiązujących przepisów sprzedaż takiego napoju będzie niemożliwa.
Wprowadzenie go na rynek wymagałoby sporych nakładów finansowych, związanych z opłaceniem między innymi akcyzy. Nalewka będzie zatem oryginalnym upominkiem regionalnym. Sternicy lokalnej turystyki wierzą w ukryte właściwości tego osobliwego trunku.