Gwiazdki dla najlepszych IT

10 grudnia 2009 , Tagi: Dziennik Turystyczny

Forum Informacji Turystycznych uzgodniło kompromisową wersję systemu certyfikacji punktów IT, który stanowi połączenie zasad certyfikacji Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej.
Zgodnie z przyjętymi unormowaniami, punkty informacji turystycznej będą mogły dobrowolnie przystąpić do krajowego systemu i zobowiązać się do świadczenia usług na poziomie określonym w procesie certyfikacji, który przeprowadzony zostanie przez regionalną kapitułę systemu.
Punkt IT, który będzie ubiegał się o cztery gwiazdki musi spełnić następujące wymagania:
– dostęp dla niepełnosprawnych,
– pracę we wszystkie dni robocze i minimum cztery godziny w niedziele i święta,
– stanowiska dla turystów ze stałym dostępem do internetu,
– doświadczeni pracownicy z wyższym wykształceniem,
– obsługa ze znajomością przynajmniej trzech języków obcych w sumie.
Każdy z najlepszych punktów dostanie ponad 85 proc. dofinansowania ze środków unijnych na modernizację lokalu. Resztę dopłacić musi samorząd lub stowarzyszenie, które jest właścicielem IT. Każdy z tych punktów ma mieć jednakowe oznaczenie na zewnątrz budynku, a nawet spójne wyposażenie w meble czy komputery.
Podczas obrad Forum dokonano także zmian w zarządzie FIT. Jarosława Wnorowskiego z Zielonej Góry zastąpiła Małgorzata Rafał, kierownik Centrum Informacji Turystycznej w Białej Podlaskiej. Funkcję przewodniczącego pełni Marcin Pałach, dyrektor Tarnowskiego Centrum Informacji. Dziennik Turystyczny

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej