Dziesięć nagród na dziesięciolecie i jedno szczególne wyróżnienie

28 października 2014 , Tagi: aktualnosciturystyczne.pl

Jak w każdym konkursie, tak i w tym, uczestnikom chodzi o wygraną. To oczywiste. Liczą się jednak i inne efekty. Ideą organizatorów jest tworzenie okazji do porównań metod pracy zespołów „it” związanych z obsługą turystów i inicjatyw przyczyniających się na przykład do tworzenia nowych produktów turystycznych. Atmosfera konkursowej rywalizacji służy też wymianie doświadczeń, i zarazem promowaniu najlepszych rozwiązań. Przebieg konkursu przekonuje władze samorządowe, jak ważne dla gospodarki turystycznej regionu jest rozwijanie sieci placówek „it”. Właśnie przez samorządy i organizacje turystyczne odpowiadające za funkcjonowanie informacji turystycznej oraz przez kierowników placówek najczęściej składane są zgłoszenia do konkursu. Ogłoszenie tegorocznych laureatów poprzedzone zostało przez przewodniczącą komisji konkursowej, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Elżbietę Wąsowicz-Zaborek, przypomnieniem kryteriów, którymi członkowie gremium oceniającego kierowali się wskazując zwycięzców. Ocenie podlegają między innymi lokalizacja placówki, wygląd, funkcjonalność i estetyka wnętrza, dostępność dla turystów, w tym niepełnosprawnych, godziny pracy, kwalifikacje pracowników, w tym znajomość języków obcych, jakość, zasięg i kompletność udzielanych informacji, zaopatrzenie w materiały informacyjno-promocyjne oraz inicjatywy własne i aktywność na rynku lokalnym. Najprawdopodobniej do zapisów regulaminu wprowadzone zostaną w przyszłości zmiany, które zmniejszą znaczenie wyposażenia technicznego obiektu kładąc większy nacisk między innymi na rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej i kreatywność zespołów.

408 certyfikowanych „it”

Nie wszystkie najlepsze placówki „it” brały udział w tegorocznej edycji konkursu. Zgodnie z regulaminem obowiązującym dotąd, zwycięskie zespoły przez dwa lata pauzują dając szansę innym. W konkursie mogą brać udział placówki działające zgodnie z zasadami i standardami Polskiego Systemu Informacji Turystycznej, które wcześniej przeszły pomyślnie przez szczegółową procedurę komisji certyfikacyjnej i otrzymały stosowną liczbę gwiazdek, od jednej do czterech. Obecnie w Polsce działa 408 certyfikowanych „it”. Tylko te centra i punkty mogą przystąpić do konkursu. Taki jest wymóg formalny regulaminu, który wynika również z przesłanek praktycznych. Certyfikacja wprowadza precyzyjne kryteria, które pomagają członkom kapituły konkursowej podjąć właściwe decyzje i uzasadnić werdykt.

Statuetki i dokumenty potwierdzające przyznanie nagrody wręczył laureatom prezes POT Rafał Szmytke. Nagrody otrzymali: w kategorii jedna gwiazdka Punkt Informacji Turystycznej w Siedlcu; w kategorii dwie gwiazdki: pierwsze miejsce – Informacja Turystyczna w Brennej, drugie miejsce – Gminne Centrum Informacji Turystycznej w Cisnej, trzecie miejsce – ex aequo Punkt Informacji Turystycznej w Koronowie i Informacja Turystyczna w Łagowie; w kategorii trzy gwiazdki: pierwsze miejsce – Miejskie Centrum Informacji Turystycznej w Bielsku-Białej; drugie miejsce – ex aequo Centrum Informacji Turystycznej w Ostródzie i Centrum Informacji Turystycznej w Koninie, trzecie miejsce – Informacja Turystyczna w Szczyrku; w kategorii cztery gwiazdki: pierwsze miejsce – Bydgoskie Centrum Informacji Turystycznej, miejsce drugie – ex aequo Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej oraz Opolskie Centrum Informacji Turystycznej, miejsce trzecie – Mrągowskie Centrum Informacji Turystycznej.

http://www.aktualnosciturystyczne.pl/informacja-turystyczna/dziesiec-nagrod-na-dziesieciolecie-i-jedno-szczegolne-wyroznienie

RCIT.062-268/14

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej