Czy uważa Pan, że projekty promocyjne prowadzone przez POT powinny być współfinansowane przez regiony i gminy?
TAK/NIE
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Po pierwsze, cześć promocji już jest współfinansowana przez regiony. Po drugie, gminy, które są członkami ROT-ów i tak to robią w pewnym stopniu, płacąc składki członkowskie. W przypadku targów czy działań promocyjnych w UE można wskazać niektóre miasta i gminy, które partycypują w kosztach. Jeśli chodzi o sam pomysł, to należy dobrze wyważyć pojęcie współfinansowania. Powinno ono dotyczyć projektów w ramach regionów. I tutaj trzeba znaleźć punkty wspólne w strategii regionalnej i promocyjnej Polski. Natomiast za działania produktowe powinna być już odpowiedzialna branża, ponieważ to przedsiębiorcy są głównymi beneficjentami.
Marcin Pałach, Dyrektor Tarnowskiego Centrum Informacji
Wiadomości Turystyczne nr 5 (299), str. 4
Wiadomości Turystyczne nr 5 (299), 1-15.03.2014, www.wiadomosciturystyczne.pl
RCIT.062-34/14