Austria: podsumowanie targów Ferien Messe Wien z tarnowskim akcentem
Polskie stoisko narodowe przygotowane przez POIT w Wiedniu pod hasłem „Wokół Chopina” było poświęcone prezentacji Roku Chopinowskiego. „I like Poland – Fryderyk Chopin” to hasło wykorzystywane do promocji roku 2010, począwszy od XXV Festiwalu Chopinowskiego zorganizowanego przez Wiedeńskie Towarzystwo Chopinowskie prof. Theodora Kanitzera w sierpniu 2009 r., w austriackiej miejscowości Gaming.
Drugim motywem była turystyka aktywna, która zgodnie ze strategią Polskiej Organizacji Turystycznej będzie przewodnim hasłem promocji na rynku austriackim. Wraz z prezentacją przygotowaną przez Ośrodek swoje oferty turystyczne prezentowali na naszym polskim stoisku narodowym reprezentanci miast i regionów. Tradycyjnie już w targach wiedeńskich uczestniczyli reprezentanci Urzędów Miast Bielsko Biała, Częstochowa, Kraków, Łódź i Przemyśl. To miasta, które dzięki swojemu zaangażowaniu w promocję na rynku austriackim notują największą ilość turystów z tego rynku. W targach uczestniczyli również reprezentanci Urzędów Marszałkowskich z Małopolski, Podkarpackiego, Podlaskiego, Warmii i Mazur i Śląska oraz Tarnowskiej Informacji Turystycznej. Przedstawiciele Polskich Linii Lotniczych LOT tradycyjnie już przygotowali na czas trwania targów specjalne oferty przelotów.
Ważnym elementem promocji była też popularyzacja terminu specjalnego tygodnia poświęconego promocji Chopina na antenie Radio Stephansdom. Ten program pod hasłem „Polski tydzień na antenie” prezentowany będzie od 15 do 22 lutego br. na falach 107,3. Ośrodek współpracując z partnerami z rynku austriackiego przygotował kilka atrakcyjnych nagród wręczanych zwiedzającym w ramach programów prezentowanych na estradzie Radio Wien i Geus TV.
Krajami partnerskimi na Ferien Messe była w bieżącym roku Tunezja i Salzburg. Te dwa kraje dominowały na targach zarówno pod kątem programów dodatkowych jak i wielkości stoisk informacyjnych. Uroczystego otwarcia targów dokonał uroczyście Burmistrz Wiednia dr M. Heupl w asyście wielu reprezentantów świata polityki i kultury.
Prezentację ofert turystycznych przygotowanych przez ponad ośmiuset wystawców z 70 krajów uzupełniała w bieżącym roku ciekawa oferta 30 firm samochodowych zorganizowana w ramach równoległych targów Autosalon. To ciekawe połączenie wystaw organizowane w Wiedniu co dwa lata zdaje egzamin i dodatkowo podnosi zainteresowanie targami turystycznymi.