„Porozumienie Tarnowskie” – Zarząd FIT w Tarnowie

14 grudnia 2009 , Tagi: IT

W dniach 25 – 26 maja 2009 r. w Tarnowie obradował Zarząd Forum Informacji Turystycznej przy Polskiej Organizacji Turystycznej.

Tematem przewodnim spotkania było przygotowanie regulaminu do kolejnej V już edycji konkursu na najlepsze centrum informacji turystycznej w Polsce oraz skonfrontowanie założeń certyfikacji punktów IT opracowanego przez POT z założeniami zapisanymi w Małopolskim Systemie Informacji Turystycznej. W obradach Zarządu Forum IT brali udział goście: pani Anna Niedźwieńska, Kierownik Zespołu ds. Rozwoju Turystyki w Departamencie Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego oraz Pan Cezary Molski, Wicedyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej z Polskiej Organizacji Turystycznej. Podczas dyskusji osiągnięto porozumienie. To tzw. „Porozumienie Tarnowskie” obejmuje pewne ustępstwa zarówno ze strony POT jak i Województwa Małopolskiego. Dzięki wspólnym ustaleniom możliwe jest zaprezentowanie w najbliższym czasie pozostałym 15 województwom jednego, spójnego systemu certyfikacji punktów IT w kraju. Tym samym punkty, mające tę samą kategorię (posiadające tę samą liczbę gwiazdek) a zlokalizowane w różnych częściach Polski będą zobligowane do świadczenia swoich usług na takim samym poziomie.

Ponadto, podczas obrad Zarządu zostały dokonane zmiany personalne członków. W miejsce pana Jarosława Wnorowskiego z Zielonej Góry do Zarządu weszła p. Małgorzata Rafał – Kierownik Centrum Informacji Turystycznej w Białej Podlaskiej.

Goście Tarnowskiego Centrum Informacji, które było gospodarzem spotkania, zwiedzili ponadto tarnowską starówkę. Jako jedni z pierwszych podziwili panoramę Tarnowa z odrestaurowanej wieży tarnowskiego ratusza.

Forum Informacji Turystycznej to zespół konsultacyjno-doradczy działający przy Polskiej Organizacji Turystycznej, stanowi płaszczyznę integracji systemu „it” i koordynacji przedsięwzięć, a także wymiany doświadczeń służących doskonaleniu ogólnopolskiego systemu informacji turystycznej. Do zakresu działania Zarządu Forum należy min.: reprezentowanie Forum na zewnątrz oraz uchwalanie planów działalności oraz ich realizowanie. Obecnie trwa III kadencja Zarządu w skład, którego wchodzą przedstawiciele informacji turystycznej z całej Polski: przewodniczący – Marcin Pałach z Tarnowa, wiceprzewodniczący – Stanisław Turski z Lublina, sekretarz – Jacek Idzikowski z Polskiej Organizacji Turystycznej a także Agnieszka Sobańska z Włocławka, Barbara Tekieli z Warszawy, Wojciech Dziąbek z Zawiercia oraz Małgorzata Rafał z Białej Podlaski.

TCI

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej