Małopolska najlepsza w konkursie na ogólnopolskie kampanie reklamowe
W tegorocznym Konkursie Złote Formaty, organizowanym przez Grupę Ströer w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów Jury wyłoniło 26 najlepszych projektów promocyjnych zrealizowanych przez 12 miast i 6 województw. Ścisła czołówka 18 miast i regionów walczyła m.in. o 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych oraz kampanie w Warszawskim Metrze, na nowoczesnych nośnikach Infoscreen Grupy Ströer. Wygrał projekt Małopolski. Wczoraj podczas uroczystej Gali Festiwalu Złote Formaty w Warszawie Wicemarszałek Małopolski Leszek Zegzda odebrał pierwszą nagrodę – Statuetkę Złotego Formatu dla Województwa Małopolskiego za projekt w kategorii kampania outdoorowa „Małopolska na Zawsze”.
Kampania promocyjna „Małopolska – Na Zawsze” stanowi nagrodę w konkursie „Złote Fomaty” na najlepsze przedsięwzięcia promocyjne samorządów miast i regionów organizowanym przez firmę „Stroer”, w którym w 2008 r. Urząd Małopolski Województwa Małopolskiego zajął I miejsce w kategorii „plakat” za plakat „Kulturalna Małopolska” promujący co miesiąc najważniejsze imprezy kulturalne w Małopolsce. Kampania realizowana była na 300 nośnikach typu bilbord bezpłatnie udostępnionych na okres 15 dni przez firmę „Stroer”. Kampania miała na celu promocję Województwa Małopolskiego, jako miejsca o wyjątkowym dziedzictwie kulturowym i ogromnej liczbie atrakcji turystycznych. Projekt graficzny bilbordu miał ywołać u odbiorcy pozytywne emocje związane z Małopolską i tym samym skierować jego zainteresowanie w stronę regionu. Głównym celem kampanii było, zatem zwiększenie liczby osób, które przyjeżdżają do Małopolski, aby skorzystać z jej oferty kulturalnej i turystycznej. Kampania skierowana była przede wszystkim do odbiorcy, który jest świadomy bogactwa oferty kulturalnej i turystycznej Małopolski, który wie, że w tym regionie zawsze znajdzie to, co najwartościowsze i najatrakcyjniejsze. Ten, kto tutaj przyjeżdża, zostaje „zaślubiony” z Małopolską i zawsze już chce tutaj powracać. Kampania realizowana była w największych miastach Polski – wynika to przede wszystkim z wyników badań przeprowadzonych przez Małopolską Organizację Turystyczną dotyczącymi wielkości i kierunków ruchu turystycznego do Małopolski oraz badaniami zamożności gospodarstw według województw. Wynika z nich, że Region Małopolski swoich potencjalnych klientów krajowych powinien upatrywać właśnie pośród mieszkańców województw: Śląskiego, Mazowieckiego, Dolnośląskiego i Wielkopolskiego. Autorką kreacji jest Pani Ewa Natkaniec – artystka grafik, autorka plakatu „Kulturalna Małopolska”, który zwyciężył w konkursie „Złote Formaty”. Pani Natkaniec przygotowuje plakaty z cyku „Kulturalna Małopolska” od 2007 r.
Konkurs Złote Formaty jest częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów – największego w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko pojętej promocji miejsc, organizowanego przez Grupę Ströer. Tegoroczna III edycja Konkursu wyłania najlepsze projekty służące promocji miast i regionów zrealizowane w 2008 roku.
Konkurs Złote Formaty obejmuje pięć kategorii:
kampania outdoorowa,
event,
serwis internetowy,
wydawnictwo promocyjne,
całokształt działalności promocyjnej – Grand Prix Festiwalu
Do I etapu Konkursu 91 miast i regionów zgłosiło 182 projekty promocyjne. Spośród nich, do finału Jury zakwalifikowało 26 najlepszych projektów. Znalazły się w nim projekty przesłane przez 12 miast (Bytom, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Płock, Rybnik, Szczecin, Warszawa i Żagań) i 6 urzędów marszałkowskich (województwa Kujawsko-Pomorskie, Małopolskie, Podkarpackie, Pomorskie, Śląskie i Wielkopolskie). „Projekty województwa małopolskiego konsekwentnie już drugi rok z rzędu zajmują wysokie miejsca. Dowodzi to, że promocja tego regionu oraz całej Polski rozwija się niezwykle dynamicznie. W działaniach widać strategiczne myślenie. Mamy poczucie, że dla wielu ze zgłoszonych projektów inspiracją była wiedza zaczerpnięta podczas poprzednich edycji Festiwalu. Cieszy nas także, że wiele miast wzięło w konkursie udział już raz trzeci” – powiedział Janusz Malinowski, prezes Grupy Ströer w Polsce.
NOMINACJE (kolejność alfabetyczna):
Kategoria : DZIAŁALNOŚĆ PROMOCYJNA – GRAND PRIX
1. Gdańsk – Całokształt działań promocyjnych
2. Lublin – Marka Lublin
3. Rybnik – Promocja budowy kanalizacji sanitarnej w Rybniku
4. Szczecin – Floating garden 2050
5. Województwo Śląskie – Śląskie. pozytywna energia
Kategoria: OUTDOOROWA KAMPANIA REKLAMOWA:
1. Gdańsk – „Jestem z Gdańska”
2. Katowice – „Studiuj w Katowicach”
3. Lublin – Kampania Miasta Lublin (Lublin – Nieziemskie klimaty, Lublin – Wielkie dzieje się)
4. Województwo Małopolskie – ” Małopolska na Zawsze” – ZWYCIĘZCA KATEGORII
5. Województwo Śląskie – ” Śląskie. pozytywna energia”
Kategoria: EVENT:
1. Bytom – „XV Edycja Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej”
2. Gdańsk – ” Ekspres Solidarności”
3. Gdynia – „Gdynia Design Days 2008”
4. Szczecin – „Wydarzenie prezentujące wizję Floating garden 2050”
5. Województwo Wielkopolskie – „Obchody 90 rocznicy Powstania Wielkopolskiego”
Kategoria: WYDAWNICTWO PROMOCYJNE:
1. Katowice – „Gra planszowa – moje miasto Katowice”
2. Łódź – „Seria komiksów – City stories”
3. Płock – „Książka – Gwiazdy w Wiśle, Baśnie i legendy o Płocku”
4. Warszawa – „Audiobook (mp3) – szlakiem Fryderyka Chopina”
5. Województwo Podkarpackie – „Folder – Konna Przygoda”
6. Żagań – „Film i wydawnictwo – Wielka ucieczka”
Kategoria: SERWIS INTERNETOWY:
1. Łódź – www.lodz2016.com
2. Płock – www.plock24.pl
3. Sopot – www.sopot.pl
4. Województwo Pomorskiego – www.shopandsee.eu
5. Województwo Kujawsko – Pomorskie – www.visitkujawsko-pomorskie.pl
Obrady Jury odbyły się 27 marca 2009 roku w Warszawie, w siedzibie Grupy Ströer. Aby zapewnić bezstronność podejmowanych decyzji prace Jury nadzorował niezależny audytor – Paweł Lewandowski, Partner z Kancelarii Prawnej Domański Zakrzewski Palinka.