Jeden z najdłuższych mostów w Polsce powstaje pod Tarnowem. Tak się buduje przeprawę nad Dunajcem. Zdjęcia z budowy
Nowo budowany most nad Dunajcem pomiędzy Ostrowem i Kępą Bogumiłowicką koło Tarnowa będzie najdłuższym w Małopolsce i jednym z najdłuższych w kraju. To najważniejszy element powstającego nowego połączenia z autostradą A4.
Najdłuższy most w Małopolsce powstaje koło Tarnowa
Most, który połączy dwa brzegi Dunajca, będzie o ponad sto metrów dłuższy niż przeprawa, którą wybudowano na Wiśle w Krakowie, w ciągu drogi ekspresowej S7, uchodzącej za najdłuższą w Małopolsce.
Most, który budowany jest pod Tarnowem, będzie miał 813 metrów długości.
W dodatku posiada najdłuższe w Polsce przęsło – o długości 185 metrów, realizowane w technologii tzw. betonowania nawisowego.
Inwestycja od początku budzi ogromne emocje – nie tylko z powodu rozmiarów gigantycznej konstrukcji, ale również zastosowanej technologii.
Proces budowy ustroju nośnego postępował sukcesywnie naprzód z obu stron mostu przy wykorzystaniu specjalnych wózków CVS. Co tydzień po jednej i drugiej stronie „dokładany” był kolejny, kilkumetrowy fragment przęsła.
Połączono je przed kilkoma dniami nad przepływającym Dunajcem. Trwa właśnie betonowanie tzw. zwornika, w miejscu zamknięcia łuku.
– Do wykonania pozostaną jeszcze podobne połączenia w rejonie przyczółków, ale to nastąpi najprawdopodobniej w grudniu, pod warunkiem że nie przyjdą jakieś potężne mrozy i pogoda pozwoli na betonowanie – wyjaśnia Robert Górecki, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie do spraw inwestycji.
Tarnów zyska kolejny most na Dunajcu i łącznik z A4
Most stanowi najdroższy i jednocześnie najbardziej skomplikowany element całego projektu budowy łącznika autostradowego.
W ramach inwestycji przebudowywana jest także ulica Witosa. Budowane jest nowe, duże rondo w Kępie Bogumiłowickiej, z którego można będzie zjechać na oddany pół roku temu most (powiatowy) w Ostrowie, kierując się w kierunku Wierzchosławic i Radłowa, lub skręcić na powstający właśnie most, który prowadzić będzie bezpośrednio do węzła autostradowego.