Austostrada do Tarnowa coraz bliżej
Jest szansa na szybką budowę autostrady z Szarowa do Tarnowa. Minister infrastruktury utrzymał w mocy wydaną przez wojewodę małopolskiego decyzję o ustaleniu lokalizacji.
Tymczasem w krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto wnioski złożone w I etapie przetargu przez firmy, które chcą budować autostradę. Inwestycja została podzielona na trzy odcinki, z których każdy będzie objęty osobnym kontraktem. Chętni do budowy autostrady reprezentują: Polskę, Francję, Portugalię, Słowację, Czechy, Austrię, a także Włochy, Niemcy, Grecję, Hiszpanię Irlandię i Macedonię.
Autostradę o długości ponad 23 km pomiędzy Szarowem a Brzeskiem chce budować 16 firm i konsorcjów. Na tym odcinku mają powstać dwa węzły autostradowe: „Bochnia” i „Brzesko”. Odcinek pomiędzy Brzeskiem a Wierzchosławicami o długości 20 km cieszy się zainteresowaniem 16 firm i konsorcjów. Na tym odcinku powstanie węzeł autostradowy „Wierzchosławice”.
13-kilometrowy odcinek od Wierzchosławic do Krzyża chce budować 17 firm i konsorcjów. W ramach tego kontaktu ma powstać węzeł autostradowy „Krzyż” na skrzyżowaniu autostrady z drogą krajową nr 73 na północ od Tarnowa.
Drugi etap przetargu rozpocznie się, gdy inwestor będzie posiadać pozwolenie na budowę, czyli ok. połowy roku. Do udziału w postępowaniu na każdym z odcinków zostanie zaproszonych maksymalnie 10 firm (konsorcjów). Wówczas dowiemy się, na ile wykonawcy wycenią koszty budowy A4. Na wybudowanie autostrady wykonawcy będą mieli 2 lata od momentu podpisania umowy.