Atrakcyjność i profesjonalna promocja, czyli dlaczego Tarnów odnosi sukcesy w turystyce
Profesjonalizm osób zajmujących się tworzeniem struktur promocji w połączeniu z turystycznym potencjałem miasta to przepis na sukces. Przed pandemią szansę na jego odniesienie w turystyce miał Tarnów. Jeśli promocja będzie nadal prowadzona w sposób przemyślany i konsekwentny, koronawirus jedynie odsunie ten proces w czasie, ale na pewno go nie zatrzyma.
Czy Lokalna Organizacja Turystyczna jest w stanie skutecznie budować wizerunek swojego miasta, powiatu czy subregionu? Przyjęta w 1999 roku ustawa o Polskiej Organizacji Turystycznej stworzyła możliwość powoływania Lokalnych OT oraz dość precyzyjnie określiła ich zadania. Od tego czasu nie pojawił się jednak żaden akt prawny, który np. regulowałby zasady finansowania LOT-ów. W efekcie, w ciągu minionych 20 lat, powstały zaledwie 123 Lokalne Organizacje Turystyczne, z których większość to instytucje pozorne. Mniej więcej jedna piąta LOT-ów współdziała w ramach Ogólnopolskiego Porozumienia.
Wyjątkowy LOT w wyjątkowym mieście
Oczywiście można wymienić kilka spektakularnych przykładów: Warszawska OT, Gdańska OT, Poznańska OT czy stosunkowo niedawno powstała Łódzka OT. Działają one w dużych i bogatych miastach! Do tych potentatów można dodać kilka – najwyżej 10 – mniejszych LOT-ów, którym swoją działalnością udało się przyciągnąć uwagę na szerszym forum. Z pewnością należy do nich Tarnowska Organizacja Turystyczna, której zadaniem jest kreowanie i promowanie atrakcji turystycznych w miejscu autentycznie bardzo ciekawym…
„Miasto wyjątkowe” – tak mówią o Tarnowie jego mieszkańcy. Można by to uznać za przejaw lokalnego patriotyzmu, ale po kilkudniowym intensywnym pobycie, w pełni solidaryzuję się z tą opinią. Trzeba jednak dodać, że to miejsce ciągle nie w pełni poznane, nie w pełni odkryte…