Szlak Ceramiczny Regionu Tarnowskiego obejmuje 40 obiektów w 10 miejscowościach w regionie tarnowskim. Projekt realizowany jest w formie szlaku turystycznego, a powstał z inspiracji unikalnymi realizacjami z zakresu ceramiki architektonicznej słynnej Spółdzielni Pracy Przemysłu Ludowego i Artystycznego Kamionka w Łysej Górze. A precyzyjniej – chęcią ocalenia i udostępnienia jak najszerszemu gronu odbiorców zachowanych prac ojców Eksperymentu Łysogórskiego oraz nie mniej ciekawych dzieł innych artystów tworzących ceramiczne dekoracje architektoniczne.
Trzon szlaku stanowią miejscowości, w których zachowały się najciekawsze i najcenniejsze realizacje: Tarnów, Dębno, Wojnicz, Brzesko, Nowy Wiśnicz oraz Łysa Góra, jako jego początek, punkt centralny i docelowy równocześnie.
Obiekty Szlaku będą docelowo połączone oznakowanym szlakiem rowerowym, który będzie skomunikowany z „autostradami” rowerowymi przecinającymi Województwo Małopolskie.
Aplikacja została wykonana przez Tarnowską Organizację Turystyczną, która powstała pod koniec 2010 roku i wpisuje się w nowoczesne, zarówno w kraju jak i w Europie, rozwiązania form współpracy samorządu terytorialnego różnych szczebli oraz lokalnej branży turystycznej. Celem TOT to przede wszystkim promocja turystyki i kreowanie lokalnych produktów turystycznych na terenie subregionu tarnowskiego. Tarnowska Organizacja Turystyczna
Aplikacja Szlak ceramiczny regionu tarnowskiego jest dostępna tylko dla użytkowników Androida i jest bezpłatna
- Na urządzeniu mobilnym otwórz aplikację Sklep Play
- Na górnym pasku kliknij „wyszukaj” i wpisz „Tarnów” lub „szlak ceramiczny”
- Znajdź ikonę z logo naszej aplikacji, kliknij („tapnij”) i dokonaj procesu instalacji zgodnie z wskazówkami
- Aplikacja jest na Twoim urządzeniu! Korzystaj zawsze kiedy chcesz!
- Możesz też pobrać bezpośrednio: https://play.google.com/store/apps/details?id=ceramicznyszlak.id&hl=pl
Pomysł i projekt: Witold Mierzejewski, Paweł Rybak, Marcin Pałach
Teksty: Barbara Bułdys, Bożena Kostuch
Zdjęcia: Wojciech Podleśny
Wykonanie aplikacji: Marketing Studio
Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego w ramach konkursu ofert z turystyki pn. „Małopolska Gościnna” w 2015 roku.