Agenci i touroperatorzy: Klienci linii lotniczych nie mogą dłużej być narażeni na straty
Dyskusja o rewizji dyrektywy unijnej, dotyczącej praw pasażerów lotniczych, była okazją do przypomnienia postulatu wprowadzenia obowiązku ubezpieczania się linii lotniczych na wypadek bankructwa.
Na posiedzeniu komisji transportu Unii Europejskiej obecni tam ministrowie transportu kilku krajów uzyskali zdecydowane poparcie dla ponownego otwarcia dyskusji o prawach pasażerów linii lotniczych. Od 2013 roku była ona blokowana – pisze w komunikacie Europejskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych i Organizatorów Turystyki (ECTAA).
Organizacja w pełni popiera takie działanie, podobnie jak apel ministrów Holandii, Portugalii, Hiszpanii i Słowenii o zajęcie się długo oczekiwanym brakiem ochrony pasażerów na wypadek ogłoszenia upadłości przez linię lotniczą.
ECTAA: Co miesiąc upada linia lotnicza, pasażerowie zostają bez pieniędzy
ECTAA przypomina, że od dziesięcioleci upomina się o objęcie przewoźników lotniczych obowiązkiem zapewnienia sobie zabezpieczenia – na wzór tego, które muszą mieć biura podróży – na wypadek bankructwa.
Jak pisze, statystyki pokazują, że co miesiąc działalność zawiesza jakiś przewoźnik, a to pokazuje, że problem nie należy do rzadkich.