Tarnów ma kojarzyć sie z „tarninówka”
Herbata z tarniny jest jednym z najpopularniejszych tamtejszych produktów i w najbliższych miesiącach oraz latach ma przyciągać turystów w ten region. „Turyście z Tarnowem ma sie kojarzyc przede wszystkim „tarninówka”. Dostępna na rynku herbata była początkiem serii produktów z tarniny. Obecnie w sprzeda/y jest także nalewka z maceratów tarniny wg oryginalnej receptury z czasów hetmana Jana Tarnowskiego.
Na potrzeby 'tarnowskiego smaku’ opracowane zostało specjalne logo, które jest wykorzystywane na opakowaniach zarówno herbaty, jak i nalewki” – mówi w rozmowie z PAP Life Marcin Pałach, dyrektor Centrum Informacji Turystycznej w Tarnowie.
Tarnów reklamowany jest jako najcieplejsze miejsce w Polsce. Określenie „Polski Biegun Ciepła” wynika z faktu, że średnia roczna temperatura w Tarnowie jest najwyższa w kraju i wynosi +8,8 stopnia Celsjusza. Tarnów przez wiele lat był niedoceniany przez turystów. W ostatnim czasie samorząd przeznaczył wysokie środki nie tylko na promocje miasta i regionu, ale także na poprawę infrastruktury.
Tarnów ma obecnie idealnie odrestaurowane Stare Miasto wraz z otaczającymi je ulicami, gdzie zachowany został średniowieczny układ urbanistyczny (miasto otrzymało prawa miejskie w 1330 roku).
Do najcenniejszych zabytków należą: ratusz oraz bazylika archikatedralna (oba obiekty z XIV wieku).
Tarnów jest idealna baza wypadowa w Beskidy oraz na Małopolski Szlak Architektury Drewnianej. W Tarnowie działa jedyne w Europie Muzeum Romów. W mieście tym rozpoczyna sie także pasmo Karpat. Najbardziej wysunieta na północ część Karpat to tarnowska Góra Św. Marcina, na której znajdują się ruiny zamku.