Wspólna turystyka

8 grudnia 2009 , Tagi: Temi

Małopolski System Informacji Turystycznej powstaje w ramach projektu Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie, gmin i powiatów. Małopolska została podzielona na sześć subregionów z głównymi miastami – Tarnów, Kraków, Nowy Sącz, Zakopane, Oświęcim i Wadowice. W każdym z miast powstanie regionalny punkt informacji turystycznej. Informacje dostępne w Tarnowie będą takie same jak w pozostałych miastach. Placówka w Tarnowie będzie obsługiwała bazę danych subregionu tarnowskiego, turysta znajdzie tutaj też wszystkie bieżące informacje o Małopolsce.
Wszystkie punkty będą wyglądały tak samo, oczywiście z zachowaniem pewnych konserwatorskich wymogów. W każdym z miast powstaną kioski multimedialne m.in. na tarnowskim Rynku.
Zacznie też funkcjonować jeden wspólny portal turystyczny
Baza Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej będzie kompatybilna z bazą Polskiej Organizacji Turystycznej, która z kolei jest kompatybilna z bazą europejską.
– W naszym regionie oprócz Tarnowa weszły do systemu Tuchów i Dąbrowa Tarnowska. Szkoda, że nie ma np. Ciężkowic, Zakliczyna, Bochni, Lipnicy Murowanej czy Czchowa, ponieważ patrząc na mapę Małopolski, jesteśmy najsłabszym ogniwem w systemie pod kątem liczby takich punktów – mówi Marcin Palach, dyrektor Tarnowskiego Centrum Informacji.
Miasta uzyskają pieniądze na wyposażenie punktów informacji turystycznej, przewidywany koszt dostosowania tarnowskiego obiektu wyniesie około 200 tyś. złotych.
W ubiegłym roku w krakowskim urzędzie marszałkowskim złożono projekty, w tym roku powinien się zacząć remont punktów informacji. W 2010 roku przewidziano doposażenie placówek, a całość prac zakończy się do końca 2011 roku. Marcin Pałach zapewnia, że w 2012 roku, jeszcze przed rozpoczęciem Euro 2012, wszystkie punkty informacji turystycznej, które należą do systemu, będą wyglądały tak samo.

Temi nr 21 (1503)

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej