Wspólna turystyka
Małopolski System Informacji Turystycznej powstaje w ramach projektu Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie, gmin i powiatów. Małopolska została podzielona na sześć subregionów z głównymi miastami – Tarnów, Kraków, Nowy Sącz, Zakopane, Oświęcim i Wadowice. W każdym z miast powstanie regionalny punkt informacji turystycznej. Informacje dostępne w Tarnowie będą takie same jak w pozostałych miastach. Placówka w Tarnowie będzie obsługiwała bazę danych subregionu tarnowskiego, turysta znajdzie tutaj też wszystkie bieżące informacje o Małopolsce.
Wszystkie punkty będą wyglądały tak samo, oczywiście z zachowaniem pewnych konserwatorskich wymogów. W każdym z miast powstaną kioski multimedialne m.in. na tarnowskim Rynku.
Zacznie też funkcjonować jeden wspólny portal turystyczny
Baza Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej będzie kompatybilna z bazą Polskiej Organizacji Turystycznej, która z kolei jest kompatybilna z bazą europejską.
– W naszym regionie oprócz Tarnowa weszły do systemu Tuchów i Dąbrowa Tarnowska. Szkoda, że nie ma np. Ciężkowic, Zakliczyna, Bochni, Lipnicy Murowanej czy Czchowa, ponieważ patrząc na mapę Małopolski, jesteśmy najsłabszym ogniwem w systemie pod kątem liczby takich punktów – mówi Marcin Palach, dyrektor Tarnowskiego Centrum Informacji.
Miasta uzyskają pieniądze na wyposażenie punktów informacji turystycznej, przewidywany koszt dostosowania tarnowskiego obiektu wyniesie około 200 tyś. złotych.
W ubiegłym roku w krakowskim urzędzie marszałkowskim złożono projekty, w tym roku powinien się zacząć remont punktów informacji. W 2010 roku przewidziano doposażenie placówek, a całość prac zakończy się do końca 2011 roku. Marcin Pałach zapewnia, że w 2012 roku, jeszcze przed rozpoczęciem Euro 2012, wszystkie punkty informacji turystycznej, które należą do systemu, będą wyglądały tak samo.
Temi nr 21 (1503)