O IT w Tarnowie
Przedstawiciele POT Jacek Szafader i Jacek Janowski – mówili o planach na 2008 r. i o roli informacji turystycznej w kształtowaniu i promocji produktów turystycznych. Tomasz Majka z Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki zaprezentował koncepcję Branding Polska, a Barbara Tekieli – dyrektor Stołecznego Biura Informacji i Promocji Turystycznej przedstawiła Warszawską Kartę Miejską. Zagadnienia związane ze współpracą między IT a przewodnikami były tematem wystąpienia Andrzeja Łabno – prezesa tarnowskiego oddziału PTTK. Ważną kwestią było wyjście przez centra IT z ofertą darmowego spędzenia wolnego czasu całej rodziny.
– Dużo uwagi poświecono współpracy środowiska IT z innymi instytucjami, organizacjami i sektorami turystyki w zakresie tworzenia i promocji produktów turystycznych. Poza kwestiami merytorycznymi ważne przy tego typu spotkaniach jest poznawanie miast polskich. Staramy się, by forum za każdym razem odbywało się w innym regionie – ostatnio w Ciechocinku, teraz w Tarnowie, w przyszłym roku może wybierzemy centralną Polskę np. łódzkie? mówi Jacek Idzikowski z POT.
Po dyskusjach i obradach pierwszego dnia uczestnicy forum poznawali atrakcje turystyczne Tarnowa. Podziwiali Muzeum Etnograficzne i Diecezjalne oraz monumentalne, najwyższe w Europie, pomniki nagrobne Ostrogskich i Tarnowskich w katedrze. Tego dnia był również czas na dyskusje i wymianę doświadczeń. Prezentacji dorobku dokonały najlepsze centra IT w kraju: Wadowicka Informacja Turystyczna, Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i gospodarz Forum – Tarnowskie Centrum Informacji. Oficjalnie ogłoszono też wyniki rankingu najlepszych punktów IT w regionie, w którym zaszczytne miejsce na podium zajęto pełniące rolę gospodarza forum Tarnowskie Centrum Informacji. W czołówce 16 małopolskich punktów IT uznanych za wzorcowe znalazły się też: punkt IT na ul. św. Jana w Krakowie oraz Małopolskie Centrum Informacji Turystycznej w Krakowie. – Jestem zadowolony, że POT przyjął wysuniętą przeze mnie kandydaturę, powierzając naszemu centrum organizację forum. Takie spotkanie to okazja do poszerzenia wiedzy i konsolidacji branży. Dobrze, że przy okazji uczestnicy poznają miasto, zwiedzają miejsca, które mogą promować na innym obszarze – mówi Marcin Palach, dyrektor tarnowskiego TCI.
Wiadomości turystyczne 153(3)/2008