Atrakcje „Perły Renesansu”

7 stycznia 2010 , Tagi: Gazeta Tarnowska

Tarnów po raz kolejny promował swoje walory turystyczne na imprezie targowej w Berlinie. Żądnych estetycznych wrażeń obcokrajowców nęcił zabytkami, a także łykiem oryginalnej tarnowskiej herbaty. Impreza w Berlinie to największe na świecie targi turystyczne. W tym roku odwiedziło je około 84 tysięcy przedstawicieli branży turystycznej ze 184 krajów i około 58 tysięcy klientów indywidualnych.
Polscy wystawcy reklamowali walory naszego kraju na stoiskach o powierzchni ponad półtora 1,5 tys. metrów kwadratowych. W gronie tym nie zabrakło również oferty z Tarnowa.
– Promowaliśmy przede wszystkim Stare Miasto jako „Perłę Renesansu” oraz powstający „cygański produkt turystyczny”. Ten ostatni to zwiedzanie Muzeum Etnograficznego z jedyną na świecie wystawą poświęconą kulturze i historii Romów, oraz przejazd taborem z muzeum do jedynej na świecie restauracji romskiej-mówi Marcin Pałach, Dyrektor Tarnowskiego Centrum Informacji.
Przystającym na tarnowskim stoisku serwowano „tarnowski smak”, czyli filiżankę „Tarninówki”. Klienci zagadywali przede wszystkim o warunki i ceny noclegów.
– Padały też pytania o zabytki i dojazd do Tarnowa z Krakowa. I tu oczywiście nie bez znaczenia ma bliskość lotniska Balice, na którym lądują tanie linie. Dotarcie do Tarnowa samochodem zajmuje około 1,5 godziny. Najbardziej pożądanym materiałem był plan Tarnowa z wykazem tarnowskich hoteli i restauracji oraz saszetka herbaty „Tarninówki” – dodaje Marcin Pałach.
Na kolejną zagraniczną imprezę targową, organizowaną tym razem w Londynie, TCI przygotowuje występy zespołu cygańskiego, zamierzając promować silne związki Tarnowa z Romami.

Gazeta Tarnowska

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej