Tarnowskie. Dobry pomysł na … 2-3 dni
Po raz kolejny Tarnowskie Regionalne Centrum Koordynacji i Obsługi Turystyki w Tarnowie zaprezentowało region Tarnowa i okolic wybranym touroperatorom. Przez trzy dni (od 14 do 16 września br.) w mieście i okolicy gościli przedstawiciele biur podróży z Krakowa i Warszawy. Zaproszenie zostało skierowane do tych biur, które organizują przyjazdy turystów zagranicznych do Polski. Celem spotkania była prezentacja walorów turystycznych regionu, przedstawienie bazy noclegowej i gastronomicznej.
Goście zwiedzili Tarnów, Powiśle Dąbrowskie, Pogórze Ciężkowickie oraz Bocheńszczyznę. Najbardziej urzekły gości: tarnowska Starówka, dworek Paderewskiego w Kąśnej Dolnej, Zalipie oraz Kopalnia Soli w Bochni. Szczególną uwagę przyciągnęło Muzeum Diecezjalne w Tarnowie zarówno z powodu swojej siedziby (pierwszy murowany dom w Tarnowie, tzw. Mikołajowski) jak i cennych zbiorów.
Na zaproszenie odpowiedziało kilkanaście biur podróży. Study tour współfinansowało Województwo Małopolskie z grantu „Małopolska gościnna”.
Po imprezie, TRCKiOT przygotowało specjalną ankietę, w której uczestnicy oceniali Tarnów i region pod kątem turystycznym. Muzeum Diecezjalne w Tarnowie, Zalipie, Kopalnia Soli w Bochni oraz Zamek w Dębnie zrobiły największe wrażenie na gościach. Przedstawiciele biur podróży najchętniej te atrakcje widzieliby w swojej ofercie. Z ankiety wynika również, iż baza hotelowa i gastronomiczna w Tarnowie jest na wysokim poziomie. Nasz region jest w stanie przyciągnąć turystę na okres 2 – 3 dni.