ITB 2006
Dużym powodzeniem cieszyła się turystyka aktywna – wędkarstwo, jeździectwo oraz wycieczki rowerowe i piesze po Pogórzu Ciężkowickim. Specjalnie na ITB został przygotowany folder w języku niemieckim zawierający najciekawsze atrakcje turystyczne Tarnowa i okolic.
Sukces i praca
– Dla gości z Niemiec, którzy zdecydowali się na przyjazd do Krakowa mieliśmy specjalną ulotkę niemieckojęzyczną z ofertą spędzenia jednego niepowtarzalnego dnia bądź też weekendu w Tarnowie dla tych którzy chcieliby zatrzymać się u nas dłużej. Podaliśmy plany pobytu, ceny biletu kolejowego z Krakowa do Tarnowa i z powrotem, obiadu, ceny wejściówek do muzeów. Rozdaliśmy mnóstwo gadżetów z Tarnowa – plany miasta, długopisy, puzzle, naklejki oraz najnowszy cieszący się ogromną popularnością upominek z Tarnowa – herbatkę z tarniny „Tarniówkę”
Mało kto słyszał, że nazwa Tarnów pochodzi od tarniny porastającej okolice dzisiejszego miasta. To nasz ostatni hit reklamowy , którego promowanie rozpoczęli też tarnowscy restauratorzy
Ogromnym powodzeniem cieszył się konkurs wiedzy o Tarnowie w którym główną nagrodę – weekend w Tarnowie wygrał mieszkaniec Islandii.
Goście stoiska pytali najczęściej o noclegi, zabytki i dojazd do Tarnowa z Krakowa. Najbardziej poszukiwanym materiałem był plan Tarnowa z wykazem tarnowskich hoteli i restauracji. Dzięki silnej pozycji Krakowa takie ośrodki jak Tarnów, które leżą blisko małopolskiej stolicy mają szanse rozwijać turystykę na swoim terenie.
Nie bez znaczenia jest bliskość lotniska Balice obsługującego tanie linie lotnicze. Dotarcie z niego do Tarnowa samochodem zajmuje około 1,5 godziny zaś łączna podróż z lotniska do Krakowa miejskim autobusem, a następnie pociągiem do Tarnowa – niespełna dwie godziny.
Targi ITB, które wg mnie były najlepsze od kilku lat, rozpoczęły kolejny pracowity sezon na promocję miasta i regionu na targach zagranicznych. A te są na coraz wyższym poziomie. Przed nami promocja na targach w Budapeszcie, Veszprem, Barcelonie i Warszawie oraz po wakacjach w Poznaniu, Kijowie i Londynie – kontynuuje wypowiedź rozmówca.
Aktualności Turystyczne nr 03,