Promocja turystyczna Tarnowa 2013
Mediolan, Berlin, Goeteborg i Wiedeń, a w kraju Katowice, Warszawa, Gdańsk i Łódź – to miasta, w których tej wiosny promowany będzie Tarnów wraz z ziemią tarnowską. Wszystko po to aby wzmocnić markę „Tarnów” i jeszcze więcej turystów zachęcić do poznawania polskiego bieguna ciepła.
Oprócz materiałów promocyjno-informacyjnych i gadżetów zwiedzający mogą poczuć „tarnowski smak” poprzez degustacje produktów z tarniny czy ekologicznych produktów z okolicznych gospodarstw agroturystycznych. Każdy może spróbować swoich sił w konkursach wiedzy o mieście. Na szczęśliwców czekają ciekawe nagrody, w tym weekendy w Tarnowie.
Za nami już targi w Mediolanie i Wiedniu. Tegoroczna prezentacja miasta i regionu cieszy się ogromnym powodzeniem. Jednorazowo, w konkursach z nagrodami bierze udział kilkaset osób. Na początku marca Tarnów promować się będzie na największej imprezie tego typu na świecie – na targach w Berlinie.
Promocja Tarnowa na rynkach zagranicznych możliwa jest dzięki finansowemu wsparciu z zewnątrz. Zagraniczna promocja targowa odbywa się wspólnie z urzędem miasta Krakowa oraz Małopolską Organizacją Turystyczną przy dofinansowaniu ze strony Polskiej Organizacji Turystycznej (np. targi w Berlinie w całości pokrywa POT) oraz ze środków MRPO. Krajowe prezentacje natomiast, to wspólna inicjatywa miasta Tarnowa i Powiatu Tarnowskiego przy dofinansowaniu ze środków z Województwa Małopolskiego.
Belgijscy dziennikarze w Tarnowie
Dobiegła końca podróż studyjna po Małopolsce trójki belgijskich dziennikarzy. Goście z Belgii odwiedzili m.in. Kraków, Zakopane oraz Tarnów. Wśród gości byli przedstawiciele magazynu Auto Loisirs (nakład 20 000 egz.) oraz Wintersportgids (nakład 30 000 egz.). Głównym celem wizyty Belgów w Małopolsce jest promocja kuchni regionalnej i sporty zimowe.
W Tarnowie goście zwiedzili tarnowską starówkę. Mieli również okazję poznać „tarnowski smak” degustując herbatkę i nalewkę z tarniny. W regionie natomiast brali udział w kuligu oraz w warsztatach lepienia pierogów. LGD „Dunajec Biała” prezentowała lokalne specjały z grochu „Piękny Jaś” z Doliny Dunajca. Imprezę w Małopolsce zorganizowała i sfinansowała Małopolska Organizacja Turystyczna. Gospodarzem tarnowskiej części wizyty było Tarnowskiego Centrum Informacji.
Od pewnego czasu Tarnów znajduje się na „międzynarodowym szlaku dziennikarskim”. Miasto odwiedzili m.in. dziennikarze z Japonii, Rosji, Ukrainy, Włoch, Czech, Węgier czy Słowacji. Efektem tych wizyt są artykuły o Tarnowie zamieszczane w poczytnej prasie danego kraju. TCI oszacowało, że tylko w 2012 r. wartość artykułów w mediach zagranicznych przekroczyła 200 000 zł.
Więcej informacji:
http://www.muzycznytarnow.pl/index.php/home/new-2/1101-promocja-turystyczna-tarnowa-2013
RCIT-062-16/13