Regionalne atrakcje turystyczne mają swój cyfrowy przewodnik

11 października 2013 , Tagi: miastoiludzie.pl

Wniosek o stworzenie nowoczesnego przewodnika złożyliśmy do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego na przełomie roku. Jego wiodącym tematem jest szlak architektury drewnianej. Poza tymi obiektami w aplikacji zostały ujęte 54 inne atrakcje turystyczne, które naszym zdaniem są warte pokazania – powiedział Marcin Pałach z Tarnowskiej Organizacji Turystycznej – Każdy obiekt jest opisany, są zawarte dane teleadresowe. Aplikacja informuje również o wydarzeniach kulturalnych, które mają miejsce w danym regionie. Wraz z aplikacją zostały przygotowane ulotki informacyjne – dodał.

 

Nasza firma jest obecna na tarnowskim rynku od dwóch lat, do tej pory zrealizowaliśmy około 30 aplikacji mobilnych dla klientów w kraju i za granicą. Muszę jednak przyznać, że ta aplikacja cieszy nas szczególnie, ponieważ jest pierwszą, którą przygotowaliśmy dla klienta z Tarnowa. Ogółem, jest to jedna z pierwszych aplikacji mobilnych w Tarnowie, do tej pory takową posiadał chyba tylko tarnowski teatr – powiedział Michał Wojewoda z firmy Altconnect, wykonawcy aplikacji – Chcieliśmy stworzyć aplikację nowoczesną, zgodną z obecnymi trendami, kolorową, interesującą i wartościową, ale również łatwą w użyciu.

Aplikacja, poza spisem i opisem atrakcji turystycznych, nawigacją do nich z możliwością wyboru rodzaju transportu, przeglądem miejsc według kategorii, została poszerzona o wybrane miejsca noclegowe i punkty gastronomiczne.

Ilość powstających aplikacji dotyczących atrakcji turystycznych w poszczególnych gminach, miastach, powiatach jest bardzo duża. Często jednak jest tak, że turyści nie wiedzą jak do nich dotrzeć. Mamy nadzieję, że nasza inicjatywa zmieni ten stan rzeczy, będzie łatwo dostępna, czytelna i łatwa w obsłudze. Często docierają do nas sygnały od właścicieli hoteli i restauracji, że brakuje promocji turystyki w naszym regionie. Jak wskazują statystyki, rocznie do Krakowa przyjeżdża 12 milionów turystów, w tym 4 miliony turystów z zagranicy. Chcielibyśmy, aby część z nich zawitała do naszego subregionu – powiedział Mirosław Banach, wicestarosta powiatu tarnowskiego.

 

Pomysłodawcą projektu jest Tarnowska Organizacja Turystyczna, a wykonawcą aplikacji tarnowsko-krakowska firma Altconnect. Koszt jej wykonania zamknął się w kwocie 30,900zł, z czego dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego wyniosło 25,000 (80,91% całości), wkład własny Tarnowskiej Organizacji Turystycznej 4,900zł (15,86%), a wolontariat wyniósł 1,000zł (3,24%). Projekt został wsparty finansowo w ramach konkursu ofert z turystyki pod nazwą „Małopolska Gościnna”. Aplikację można pobrać na urządzenia mobilne wyposażone w system Android lub iOS. W pasku wyszukiwania należy wpisać hasło „Tarnów” lub „drewniana Małopolska”.

Tomasz Kania

Fot. TCI Tarnów

http://miastoiludzie.pl/teksty,tarnow,11,1,regionalne_atrakcje_turystyczne_,2876.html#.UlgPtdLxonJ

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej