Wybieramy najlepsze placówki „it” 2016

6 października 2016 , Tagi: aktualnosciturystyczne.pl

Oficjalnie konkurs rozpoczyna się 1 listopada. Od tego dnia pod adresem www.pot.gov.pl uaktywniony zostanie formularz on-line. Z regulaminem udziału można zapoznać się nie czekając, odnośnik do linku umiesczony jest w tym tekście, akapit niżej. Kto przywykł do rutynowego wypełniania wniosków, niejako na pamięć, powinien tym razem uważnie przejrzeć regulamin. Organizatorzy wprowadzili kilka istotnych udoskonaleń, które jednak nie powinny w szczególny sposób zaskakiwać. Propozycje zmian regulaminowych były wielokrotnie omawiane w trakcie Forów Informacji Turystycznej. Oczywiście niezmienione zostają podstawowe kryteria, do których należy przede wszystkim posiadanie przez centrum „it” gwiazdki lub gwiazdek certyfikacyjnych. Ich posiadanie potwierdza, że placówka działa zgodnie z zasadami i standardami Polskiego Systemu Informacji Turystycznej i wcześniej przeszła pomyślnie przez szczegółową procedurę komisji certyfikacyjnej. Regulaminowy wymóg formalny wynika po części z przesłanek praktycznych. Certyfikacja wprowadza precyzyjne kryteria, które pomagają członkom kapituły konkursowej podjąć właściwe decyzje i uzasadnić werdykt. Na znaczeniu straciły calkowicie takie dotychczasowe wymogi jak między innymi lokalizacja placówki, wygląd, funkcjonalność i estetyka wnętrza, dostępność dla turystów, w tym niepełnosprawnych, godziny pracy, i tak dalej. Wszystkie są powszedniością współczesnej informacji turystycznej. Utrzymana natomiast została bariera, której słuszność nie wszystkich przekonuje. Do aktualnej edycji konkursu nie mogą przystępować laureaci z roku poprzedniego. Naturalnie ma to uzasadnienie, ale obniża nieco ducha rywalizacji eliminując z współzawodnictwa najlepszych. Dobrze będzie zwrócić uwagę na precyzję i komunikatywność przekazu przy wypełnianiu wniosków, a także trzymanie się faktycznego zakresu przedsięwzięć. Podbudowywanie dokonań własnych „it” na przykład przez dodanie osiągnieć instytucji, do których placówka informacji turystycznej należy, mija się z celem. Kapituła nie będzie brała ich pod uwagę. Dodatkowe punkty przyznawane będą między innymi uczestnikom konkursu objętych projektem infolinii turystycznej Contact Center, a także za wszelkie dodatkowo podejmowane inicjatywy własne. Jednym z kluczowych argumentów, które przemawiają do członków kapituły, nie jest już (choć przecież nadal pozostaje ważny) wymagany standard wyposażenia pomieszczeń obsługi i biur osiągnięte dzięki unijnym dotacjom, czy formalne, stojące na wysokim poziomie, kwalifikacje zawodowe pracowników. Istotna jest umiejętność zrobienia odpowiedniego użytku z posiadanego potencjału.

Do szczegółowego omawiania nowej wersji udoskonalonego regulaminu oraz, jak wprowadzone punkty sprawdzają się w praktyce, wracać będziemy w listopadzie i grudniu. Jednak, co podkreślają doświadczone konkursowe wygi, nie zaszkodzi przymierzyć się z wyprzedzeniem do regulaminowych kryteriów wniosku zamieszczonych Tutaj

Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród nastąpi podczas Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2017 w Poznaniu.

Zachęcając do zgłaszania kandydatur w tegorocznej edycji konkursu, przypominamy ubiegłorocznych laureatów. W kategorii 2 gwiazdki pierwsze miejsce – Centrum Informacji Turystycznej – Gryfino; drugie miejsce Centrum Informacji Turystycznej – Waniewo. W kategorii 3 gwiazdki pierwsze miejsce Zamojskie Centrum Informacji Turystycznej i Historycznej; drugie miejsce Regionalne Centrum Informacji Turystycznej – Koszalin; trzecie miejsce Regionalne Centrum Informacji Turystycznej – Białystok. W kategorii 4 gwiazdki pierwsze miejsce Tarnowskie Centrum Informacji; drugie miejsce Centrum Promocji i Informacji Turystycznej – Giżycko; trzecie miejsce Centrum Informacji Turystycznej Wigierskiego Parku Narodowego. Kapituła przyznała także wyróżnienie dla Powiatowego Centrum Informacji Turystycznej w Iławie za włączenie się do działań zgodnie z zasadami i standardami Polskiego Systemu Informacji Turystycznej.

http://aktualnosciturystyczne.pl/informacja-turystyczna/wybieramy-najlepsze-placowki-it-2015

RCIT.421-219/16

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej