O nas

Informacje ogólne

Tarnowskie Centrum Informacji jest miejską jednostką budżetową, utworzoną w 1999 roku. Głównym obszarem działalności TCI jest udzielanie informacji turystycznej w naszej siedzibie przy Rynku 7 w Tarnowie. Ponadto do działań statutowych TCI należą m.in.: organizacja imprez studyjnych dla biur podróży i dziennikarzy, promocja turystyczna Tarnowa na targach turystycznych w kraju i za granicą oraz wydawanie materiałów promocyjnych o Tarnowie.

Od lat współpracujemy zarówno z Małopolską Organizacją Turystyczną, jak i Polską Organizacją Turystyczną. W 2011 roku TCI zostało włączone do Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej jako punkt najwyższej, czterogwiazdkowej kategorii.

Tarnowskie Centrum Informacji zarządza wyremontowaną kamienicą przy Rynku 7 w Tarnowie, w której oprócz sali do obsługi turystów znajdują się pomieszczenia biurowe, sala konferencyjna na ok. 50 osób, cztery dwuosobowe pokoje gościnne z pełnym węzłem sanitarnym, bezpieczny parking dla rowerów, przechowalnia bagaży oraz kawiarnia. Nasz punkt posiada certyfikaty „Obiekt Przyjazny”: maluchom, rodzicom z małymi dziećmi oraz rowerom, w tym certyfikat MPR nadany przez Województwo Małopolskie.

Zapraszamy do Tarnowa i do korzystania z usług Tarnowskiego Centrum Informacji.

 

Nasz cel: Rozwój turystyki regionalnej

Centrum powstało dzięki dotacji Programu Tourin III PHARE Unii Europejskiej oraz pomocy Gminy Miasta Tarnowa. Działalność rozpoczęło w listopadzie 1999 roku. Głównym celem naszej działalności jest inspirowanie i wspieranie rozwoju lokalnego rynku turystycznego w regionie tarnowskim. Założenia programowe Centrum bazują na doświadczeniach podobnych przedsięwzięć w krajach Unii Europejskiej.

 

Priorytetowe zadania Centrum Informacji Turystycznej to:

  • inspirowanie rozwoju turystyki w Tarnowie poprzez:
    • opracowywanie i dystrybucję informacji o walorach historycznych i kulturalnych Tarnowa zwiększających jego atrakcyjność turystyczną,
    • podejmowanie działań o charakterze lobbystycznym i promocyjnym w dziedzinie turystyki,
    • rozwijanie oferty turystycznej Tarnowa poprzez działania promujące atrakcyjność turystyczną miasta,
  • wspieranie i rozwijanie aktywności tarnowskich organizatorów turystyki poprzez:
    • udostępnienie informacji i projektów określonych powyżej,
    • szkolenia i doradztwo w zakresie prowadzenia działalności turystycznej,
    • organizację współdziałania podmiotów turystycznych,
  • udzielanie organizatorom turystyki pomocy w zakresie ich udziału w targach oraz innych imprezach handlowych w zakresie turystyki,
  • opracowywanie systemu koordynacji ofert turystycznych Tarnowa,
  • propagowanie dziedzictwa kulturowego Tarnowa poprzez inspirowanie wytwarzania i sprzedaży pamiątek turystycznych,
  • udział w krajowych i zagranicznych targach i giełdach turystycznych,
  • współdziałanie z Polską Organizacja Turystyczną, Małopolską Organizacją Turystyczną, Tarnowską Organizacją Turystyczną oraz innymi podmiotami w dziedzinie informacji i promocji turystycznej Tarnowa,
  • obsługa imprez szkoleniowych mających na celu promowanie walorów turystycznych Tarnowa i regionu tarnowskiego w kraju i za granicą,
  • udzielanie aktualnych informacji turystycznych autorom książkowych przewodników po Polsce dla krajowego i zagranicznego turysty,
  • realizacja zadań wynikających ze strategii rozwoju miasta Tarnowa w zakresie turystyki.