Wygoda i technologie mobilne podstawą lotów na krótkich dystansach

22 kwietnia 2013 , Tagi: ciekawostki

Europejczycy podróżujący liniami lotniczymi na małych odległościach coraz częściej sięgają po nowoczesne rozwiązania, a najbardziej popularne z nich to e-bilet oraz odprawa online – wynika z ankiety przeprowadzonej przez British Airways.

 

Badanie autorstwa British Airways obejmowało grupę niemal dwóch tysięcy Europejczyków korzystających, co najmniej dwa razy do roku z lotów krótkodystansowych. Wyniki wykazały, że pasażerowie cenią sobie przede wszystkim łatwość i szybkość przy załatwianiu formalności oraz wygodę podczas podróży samolotem.

Do najbardziej praktycznych innowacji respondenci zaliczyli odprawę online (45 proc.). Polscy pasażerowie myślą podobnie, uznając, że odprawa online to wyjątkowo efektywne narzędzie (39 proc.). Zaraz za nią uplasował się e-bilet w Polsce ciągle nieodkryty, cieszący się popularnością jedynie 30 proc. badanych osób. Znacznie mniej rozpowszechnione są również takie rozwiązania, jak mobilna karta pokładowa, czy możliwość rezerwacji miejsc siedzących przez internet. Jedynie 10-15 proc. klientów korzysta z tych udogodnień.

Zdecydowanie najbardziej pożądaną innowacją technologiczną wśród pasażerów, jest dostęp do internetu na pokładzie samolotu. Aż 70 proc. Polaków ceni sobie wygodę surfowania w sieci, jak również korzystanie z mobilnej telefonii komórkowej podczas lotu. Dużą aprobata cieszy się też możliwość zastosowania panoramicznego dachu w samolocie (32 proc. badanych w Polsce), pozwalającego podziwiać niebo w czasie podróży.

Przeprowadzone badanie wykazało, że podstawą zadowolenia klienta jest spokojna i komfortowa podróż i to ona bezpośrednio przekłada się na decyzje dalszego korzystania z usług przewoźnika. Wśród istniejących udogodnień, podróżujący podkreślają przede wszystkim wygodne fotele (43 proc.) oraz profesjonalną obsługę podczas lotu, którą docenia 72 proc. pasażerów z Polski. Na dobre wspomnienia z podróży równie dobrze wpływa darmowy posiłek (53 proc.). Wśród naszych rodaków ma on jednak o wiele mniejsze znaczenie niż życzliwy personel na pokładzie.

Przeważająca ilość, bo aż 70 proc. przebadanych pasażerów podróżuje w celach rekreacyjnych, a loty biznesowe stanowią natomiast 30 proc. ogółu. Ponadto, blisko trzy czwarte pasażerów podróżujących na krótkich dystansach, nie zabiera ze sobą na pokład żadnych posiłków. To samo dotyczy również ilości zabieranych bagaży. Niemal 80 proc. pasażerów lata tylko i wyłącznie z bagażem podręcznym niewymagającym dopłat.

Więcej informacji: http://dziennikturystyczny.pl/2013/04/wygoda-i-technologie-mobilne-podstawa-lotow-na-krotkich-dystansach/

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej