Marka enoTARNOWSKIE z certyfikatem Polskiej Marki Turystycznej – Winiarska przygoda
Jak poinformowała Tarnowska Organizacja Turystyczna, marka enoTARNOWSKIE pozytywnie przeszła proces ewaluacji projektu Polskie Marki Turystyczne i utrzymała tytuł na kolejne 3 lata. Certyfikat przyznano dotychczas m. in.: Łodzi, Poznaniowi, Roztoczu, a także Sopotowi.
Na obszarze enoTARNOWSKIE, które szczyci się certyfikatem Polskiej Marki Turystycznej, leży m.in. Winnica Dąbrówka. Jej właściciele, Katarzyna i Robert Beściakowie, nie tylko rozwijają winnicę, ale i kultywują dawne tradycje i zwyczaje: – Nasza winiarska przygoda zaczęła się w 2010 roku. Winnica Dąbrówka jest cały czas rodzinnym przedsięwzięciem, którego wszelkie kluczowe działania i decyzje należą do nas – właścicieli. Winnica Dąbrówka jest położona w Dąbrówce Szczepanowskiej, w gminie Pleśna (pow. tarnowski). – Południowe usytuowanie stoku o powierzchni 6 ha gwarantuje doskonałe nasłonecznienie krzewów winorośli, a naturalną ich osłonę stanowi las. Ze wzgórz roztacza się przepiękny widok na panoramę Tatr oraz dolinę Dunajca, co sprawia, że spędzając czas w winnicy można podziwiać malownicze krajobrazy – opisują właściciele. Dodatkowy atut stanowi staw, który jest elementem corocznej imprezy „Wianki na Winnicy”.
Więcej na: Temi nr 36 (2294) z dnia 4 września 2024 r., strona 11, www.temi.pl