Pod Tarnowem powstaje najdłuższy most w Małopolsce. Niezwykła konstrukcja ma ponad 800 metrów! Zobaczcie zdjęcia!
Dobiega końca budowa najdroższego i jednocześnie najbardziej skomplikowanego elementu projektu budowy nowego połączenia Tarnowa z autostradą A4. Most na Dunajcu pomiędzy Ostrowem i Kępą Bogumiłowicką będzie największą przeprawą w Małopolsce i jedną z największych w kraju.
Nowy most na Dunajcu już prawie gotowy
Budowa mostu na Dunajcu jest częścią projektu pod nazwą „Budowa połączenia węzła autostrady A4 w Wierzchosławicach z SAG w Tarnowie”, który kosztuje 166 mln zł. Długość przeprawy wynosi 815,6 m, a jej szerokość od 13,9 do 14,35 metrów. Sama jezdnia ma mieć szerokość 8,3 m chodniki dla pieszych i ścieżki rowerowe – 3,8 m.
– Stan zaawansowania robót na moście wynosi 86 procent. Wykonywane są obecnie m.in. kapy chodnikowe, układanie krawężników i montaż odwodnienia – mówi Agnieszka Ćwiertniewicz z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie.
Do tej pory do budowy przeprawy wykorzystano 3 tysiące ton stali i 16 tysięcy metrów sześciennych betonu. Konstrukcja jest posadowiona na palach prefabrykowanych zwieńczonych masywnymi ławami żelbetowymi, a przy budowie wykorzystano technologię betonowania nawisowego. Najdłuższe przęsło przeprawy ma 185 metrów i ono najdłuższe w Polsce wykonane w technologii betonowania nawisowego. Do tej pory najdłuższe przęsło posiadał most w Grudziądzu, którego jedno z przęseł liczy 180 metrów długości.