Polska Marka Turystyczna: wiemy, które miejsca wyróżniono w tym roku. Dołączyły do Beskidów, Krainy Lessowych Wąwozów i Torunia

22 kwietnia 2022 , Tagi: polskatimes.pl

Jura Krakowsko-Częstochowska, EnoTarnowskie, Łódź i Poznań dołączyły do miejsc wyróżnionych tytułem Polskiej Marki Turystycznej. Organizatorem konkursu jest Ministerstwo Sportu i Turystyki wraz z Polską Organizacją Turystyczną. Wcześniej tytułem uhonorowano m.in. Beskidy, Śląsk Cieszyński, Lublin czy Toruń.

Nowe atrakcje wyróżnione na mapie turystycznej Polski

W poniedziałek 7 marca 2022 w Centrum Geoedukacji Geonatura w Kielcach uhonorowano zwycięzców tegorocznej edycji konkursu na Polską Markę Turystyczną.

Podczas wydarzenia laureatom certyfikaty wręczyli sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Andrzej Gut-Mostowy oraz Anna Salamończyk-Mochel z Polskiej Organizacji Turystycznej.

Czym są Polskie Marki Turystyczne?

Polskie Marki Turystyczne to projekt mający na celu popularyzację najatrakcyjniejszych szlaków turystycznych czy regionów w Polsce. Stworzony przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną ma także za zadanie wspierać zarządców uhonorowanych terenów. Pomoc ma mieć charakter doradczo-ekspercki oraz promocyjny.

W ramach projektu będą tworzone warunki dla kooperacji organizacji turystycznych, samorządów i podmiotów branży turystycznej, co powinno zaowocować profesjonalizacją zarządzania turystyką na poziomie lokalnym. Celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której graniczące, a często nawet konkurujące ze sobą gminy czy lokalne organizacje turystyczne rozpoczną współpracę przy tworzeniu wspólnej oferty turystycznej pod jednym, dużo mocniejszym wizerunkowo szyldem i w ramach jednego podmiotu, który będzie odpowiedzialny za zarządzanie i promowanie danej marki. – czytamy na stronie projektu.

Projekt uruchomiono w 2018 roku, by już rok później wyłonić pierwszych zwycięzców – Beskidy, Śląsk Cieszyński, Lublin, Krainę Lessowych Wąwozów oraz Toruń. Już wtedy Jura Krakowsko-Częstochowska należała do miejsc z potencjałem do uzyskania tytułu, co potwierdził tegoroczny wynik.

Polskie Marki Turystyczne 2022 – konkurs rozstrzygnięty

Do zaszczytnego grona Polskich Marek Turystycznych dołączyły w 2022 r. także:

  • Łódź,
  • Poznań i
  • EnoTarnowskie (skupiające winiarzy z okolic Tarnowa – przyp. red.).

Podczas gali 7 marca 2022 wskazano również inne miejsca, które zasługują na szczególną uwagę – przyznano im wyróżnienie. Są to:

  • Góry Świętokrzyskie,
  • Roztocze oraz
  • szlak aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy Cha-KA-Bi.

Znak Polska Marka Turystyczna stał się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści krajowi i zagraniczni biorą go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży. Zarówno laureaci, jak i wyróżnieni reprezentują różne dziedziny rodzimej turystyki. To pokazuje, że marka turystyczna może być kreowana poprzez miejsca, smaki czy aktywność pośród polskiej natury – czytamy słowa Anny Salamończyk-Mochel na stronie Rzeczpospolitej.

Oby – tak jak w Austrii, Niemczech czy Szwajcarii – projekt stale się rozwijał i zachęcał turystów z całego świata do odwiedzenia Polski, która obfituje przecież w wiele wyjątkowych miejsc.

Więcej na: https://polskatimes.pl/polska-marka-turystyczna-wiemy-ktore-miejsca-wyrozniono-w-tym-roku-dolaczyly-do-beskidow-krainy-lessowych-wawozow-i-torunia/ar/c7-16087369

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej