Tarnów wypuszcza nową linię gadżetów promujących miasto
Tarnów powoli odchodzi od swojego najbardziej rozpoznawalnego hasła promocyjnego – „biegun ciepła”. Miasto od tego roku wprowadza nową linię gadżetów promocyjnych – „Tarnów ciekawiej”. Miasto stawia na tarninę, Szczepanika i tarnowską „banię”, czyli wieżę ciśnień.
Nowa linia gadżetów ma pokazać to „kultowe” oblicze miasta – dlatego właśnie pojawiła się na nich tarnowska wieża ciśnień nazywana potocznie banią. Bania przez lata idealnie wpisuje się w pejzaż Tarnowa. Przykuwa uwagę, pojawia się na fotografiach i obrazach – inspiruje także artystów.
„Tak naprawdę jesteśmy ulepieni z tego, co obok nas. Lubimy się otaczać rzeczami, które znamy, które rozpoznajemy, więc ten „Tarnów ciekawiej”, czyli Tarnów nie taki ogólny, historyczny, to nasza wizytówka, ale wizytówką też są poszczególne osiedla czy kultowe miejsca Tarnowa” – mówi Maria Zawada-Bilik z tarnowskiego magistratu.
„Oczywiście można go zobaczyć z zewnątrz, jest to rzeczywiście bardzo ładny zbiornik. Natomiast co do możliwości zwiedzania, nie jest to takie proste, żeby obiekt przemysłowy udostępnić każdemu, a w szczególności zapewnić ochronę przed ewentualnym zagrożeniem” – podkreśla prezes Tarnowskich Wodociągów Tadeusz Rzepecki