Informacja turystyczna w Europejskim Centrum Bajki w Pacanowie wśród najlepszych w Polsce!
Informacja turystyczna w Europejskim Centrum Bajki w Pacanowie wśród najlepszych w Polsce!
Podczas Targów World Travel Show PTAK w Nadarzynie Polska Organizacja Turystyczna rozdała nagrody w XIII edycji konkursu na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce.
Spośród 40 zgłoszeń w 4 kategoriach kapituła wyłoniła 4 laureatów. W każdej kategorii przyznano także po jednym wyróżnieniu. Po raz pierwszy do konkursu można było zgłaszać się za pomocą aplikacji internetowej.
Konkurs organizowany jest w ramach rozwijania Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Współczesne punkty i centra Informacji Turystycznej w Polsce są postrzegane dwojako – jako miejsca obsługi turystów lub jako aktywnego, zaangażowanego uczestnika życia turystycznego i inicjatora nowych projektów.
Konkurencja w tegorocznej edycji była bardzo duża i o zwycięstwie w największym stopniu decydowały dwa czynniki: inicjatywy własne oraz działalność wykraczająca poza standardową działalność informacji turystycznej. Kapitule zależało na nagrodzeniu przede wszystkich tych centrów, które angażują się w rozwój i promocję swoich miejscowości, podejmują wyzwanie prowadzenia działalności gospodarczej, stając się tym samym ważnym ogniwem oferty turystycznej.
– Gratuluję tegorocznym laureatom i wyróżnionym oraz życzę dalszej determinacji w rozwijaniu działalności informacji turystycznej. Zależy nam na tym, aby były to jednostki otwarte nie tylko na krajowych, lecz także zagranicznych turystów. Pamiętajmy, że centra informacji są jednym z elementów wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego, dostępnego, przyjaznego turystom z całego świata – powiedział Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Kapituła konkursu kierowała się następującymi kryteriami: lokalizacja jednostki, oznaczenie dojścia i dojazdu, dostępność dla turystów w tym niepełnosprawnych, dostępność godzin pracy, kwalifikacje pracowników informacji turystycznej – w tym znajomość języków obcych, jakość, zasięg i kompletność udzielanych informacji. Pod uwagę wzięto także wygląd obiektów, ich funkcjonalność, zaopatrzenie w materiały informacyjno-promocyjne oraz kreowanie i realizację własnych inicjatyw w zakresie edukacja, kultura i rozwój turystyki.
RCIT.421-295/19